Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

*kl*

En ny bild på min lilla Braela :love:

Hon börjar bli ljusare nu, så himla fin :love:

Vad söt din lilla kille är :laugh:
Joo Dimmalimm är också stooor tycker jag, någon annan som har en 6 månaders,skulle vara kul och se hur stora era är...

Hon har ett fantastiskt sött huvud tycker jag!! Och det är så fint när de skimlar av från brunt. Skall bli jättespännande att se vad det blir av henne!

Ja, hennes huvud är så himla sött, eller ja, hela hon är så söt. :love:
Det kommer bli jättespännande att se henne irl i sommar då jag eventuellt åker till Island för att hälsa på henne :D

*delvis kl*

Fått några bilder till från juni i år, när Braela är 1 månad gammal - och så stor!! (långa ben - me like!)

:love:

*KL*

Jag fick ju en liten i födelsedagspresent som är född i år:love:

Kærasti frá Hrafnkelsstöðum född i år den 22 Juni så han är snart 4 månader :)

Han står på Island fortfarande med sin mamma och jag har inte bestämt när jag ska ta hem honom.

Han är E.Mökkur frá Eskiholti(Bed. 7.98 som fyrgångare, 8.11 extriört)
och U. Jasmin frá Engimýri obed.

Här kommer lite bilder på lillkillen:love:

Hon ser ut att ha fina ben! Hon ser musklad ut. Ju grövre ben som små, desto bättre senor och ligament, och då bättre steg och kvalitét!

Vad roligt att du tycker det :D Ja, benen ser jättefina ut, likaså kroppen med, musklad och snygg. :)

*kl*
Busbilder på busBraela.

Var på fölmönstring med Dimmalimm i går ,eller rättare sagt fick inte in Dimmalimm i transporten så Ninni Bergholtz fick komma hem till oss i stället (fem minuter därifrån men ändå ):o:crazy: Hahha!!Dessa små troll!:D
det var jätte spännande!

-Hon fick omdömet Uttrycksfullt stoföl med rest hals som är väl ansatt.Bra rygglinje och kraftigt kors.Högbent.Visar trav,skritt,tölt och galopp med lätta och spänstiga rörelser.
Mycket vaken och alert.
LOVANDE!

Var jätte nöjd.Tycker att allt gick bra och hon var duktig.:)
Någon annan som visat sina små? omdömme?

Här kommer bild på vår -09 :)

Han är efter Òliver frá Eyrarbakka och mamman är Venus frá Bakkakoti.

"Lillkillen" är redan 110 cm och är 4 månader.

Hur stora är era fölisar? Kan vara kul att veta :)

kopia-av-fani_57837997.jpg

Då kommer det en halvbror till din fölis här. :)

Dimmur föddes den 29 maj och är redan ganska stor. Har inte mätt, men jag skulle nog tro han är i storlek med Harpadisas. (fast äldre förstås) Ska ta mig samman och mäta honom en dag.

Lsdriftsslpp068.jpg

Wow, vilken snygging! Den där blev jag allt lite kär i, vilket fint uttryck och uppsyn!

*KL*

Nu har jag oxå en 09a:D

Får jag presentera Lokkur från Bernalt!

29723882.jpg

Han kom till mig i lördags, så han är ganska ny fortfarande.
Han är efter Thorsteinn fra Tjotanda.

Mätte han som hastigast idag och han är (redan?) 120-125....
Född den 17 Maj....

*kl*

Fick mail från Braelas uppfödare igår, jag som är så blödig började förstås stortjuta när jag läste vad dom hade skrivit.

Det stod bl a att Braela växer så det knakar och hon är väldigt stor nu redan :eek: (fast dom sa inte hur stor hon var) och att hon blir ljusare och ljusare för varje dag som går. På slutet skrev dom: Du kan vara en riktigt stolt ägare och det var då jag började tjuta.. :rofl:

Min Braela sköter sig iaf ordentligt där, det är tur iaf. Dessutom funderar jag på att boka flygbiljett till Island i början på nästa år och hälsa på henne, ta massa bilder och bara njuta av mitt underbara sto som jag är stolt över! :love: (fast det finns en risk med att åka dit också, dom har väldigt fina, trevliga hästar som är till salu fortfarande :angel:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka