Låt henne sova i sängen.Hon sover i vårt rum på golvet precis som hon alltid gjort, men nu, efter några timmars sömn, så gnyr hon alltså till så att vi vaknar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låt henne sova i sängen.Hon sover i vårt rum på golvet precis som hon alltid gjort, men nu, efter några timmars sömn, så gnyr hon alltså till så att vi vaknar.
Nr 1 är en trygg plats, dit ni kan skicka henne och hon kan gå själv. Jag gillar täckta burar då det mest påminner om en lya. Du får inte stänga, men det antar att du redan vet. Alt att man har den i sängen, men det bestämmer man själv.@Blandrastik & @Ray: menar ni alltså att ett särskilt 'gå och lägg dig'-kommando kan funka så att hon förstår att hon inte bara ska lägga sig och sova nu (det gör hon ju redan) utan också få henne att inte gny/störa oss när hon vaknar? Har ni något tips på hur man tränar in ett sådant?
Låt henne sova i sängen.
Det är väl en fas detta så gissningsvis ger det sig oavsett. Men jag tycker det känns trevligare än att vara säga nej.@Blandrastik & @Ray: menar ni alltså att ett särskilt 'gå och lägg dig'-kommando kan funka så att hon förstår att hon inte bara ska lägga sig och sova nu (det gör hon ju redan) utan också få henne att inte gny/störa oss när hon vaknar? Har ni något tips på hur man tränar in ett sådant?
För att den kanske behöver det? Jag ser det som att valpen kommunicerar ett behov; är de fysiska behoven tillgodosedda med mat, vatten, kissa etc så kan det vara psykiska behov av närhet den behöver. Att det uppstår nu kan ju vara för hormoner som far i kroppen.Fast om man från början har valt att inte ha hunden i sängen så varför börja nu bara för att den gnäller?
För att den kanske behöver det? Jag ser det som att valpen kommunicerar ett behov; är de fysiska behoven tillgodosedda med mat, vatten, kissa etc så kan det vara psykiska behov av närhet den behöver. Att det uppstår nu kan ju vara för hormoner som far i kroppen.
För mig är det så enkelt, ja.Så du tycker att så fort en hund vill någon ting så ska den få som den vill för den kan behöva det?
Varför ska en hund "behöva" sova i sängen?
Har den klarat av det mentalt hittills mår den knappast dåligt av det nu heller. Få hundar mår dåligt av att inte ha närhet 24/7.
En hund på 7 månader är ingen valp. Den är en unghund, redo att gå i löp när som helst.
Inga regler eller lydnad alltså? Hunden bestämmer?För mig är det så enkelt, ja.
Nä du ska ta fram fler bullar så alla får som vill.Just nu har jag tre hundar som tycker de behöver min bulle. En av dem gnäller lite (skägget)
Alltså ska de få den.....
För mig är det också en självklarhet med hund i säng, men det är det inte för alla och jag tror inte de hundarna har det sämreFör mig är det så enkelt, ja.
Nä du ska ta fram fler bullar så alla får som vill.
Vad pedagogiska folk verkar vara. Första och andra natten hade jag nog trott på magknip och snabbt gått upp, men tredje natten med störd sömn hade jag nog rutit till och dragit ett täcke över huvudet...
Mina har alltid haft vatten tillgängligt och oftast fått sova i sängen om de hade velat.
Lite svårt att få plats i en 160 säng med mig, pojkvän och en STOR vinthund plus schäfer. Det slutar med att jag och killen ligger på golvet.
När jag hade foxterriern var det inga problem, liten råtta i jämförelse.
Inga regler eller lydnad alltså? Hunden bestämmer?