Vår ponny heter Båtsman???

Vilya

Trådstartare
Så fort man tar fram tränset eller ställer upp vår ponny i gången börjar hon att dregla som den värsta Sankt Bernhads hunden :eek: . Någon som har sett något liknade och kanske vet varför hon gör så här?

DSC00920.jpg

Dregel hästen... Något suddigt.

Sv: Vår ponny heter Båtsman???

Aldrig hört talas om tidigare...

Har du frågat veterinären, ET, massör eller någon annan som jobbar med hästar?

Massören kommer på tisdag, ska kolla med tandis oxå... hel skumt är det iaf för hon gör det inte annars, undra om det kan vara så att hon tycker att hennes äppelbett smakar så gott så att hon blir alldeles till sig innan man tränsar :confused:

haha vilken nice bild så här 5.50 på morronen när man äter frukost :d

hoppas det inte e nått allvarligt, för jag garvade rätt hårt åt bilden... :crazy:
borde väl inte va nån fara?

hehe vikken bubbla hon fick till :D min pålla hon måste bara jäspa en sisådär 5 ggr innan jag får sätta in bettet å det gör hon precis när hon ser att jag kommer med tränset :rofl: vilka sjuka ideér de har :p hon jäspar inte när jag borstar eller när sadeln sätts på men när tränset kommer så är det som någon strör sömnpulver över henne

min häst brukar inte slemma sådär mycket (det var ingen dålig loska din häst fick till!!), men när man har honom uppställd på gången så står ha noch slappnar av och halvsover och hänger med underläppen och då brukar det droppa saliv så det blir en lite pöl på golvet.
Det kan vara så att din häst verkligen gillar sitt äppelbett, för när vi ska fodra så börjar min häst direkt att tugga och slicka sig om munnen för att saliven rinner till, det kan ju vara nåt liknande.

Det där känner jag igen.. min medryttarpålle ska också till att gäspa en massa och dessutom plötsligt vilja kela jättemycket! Allt för att dra ut på tiden :D De är så roliga!

charmant skrev:
Gör hon bara så när hon står i gången elelr hela tiden?

Bara när man gör i ordning henne för att rida... Om man ställer henne i gången börjar hon direkt och om man borstar henne i boxen börjar hon när man tar fram tränset :eek: :crazy:

Så gör min pålle också ibland faktiskt! Inte alltid, men ibland står han och dreglar. Har ingen aning om varför, men det är inte så trevligt då man skall försöka lirka in bettet!

Min häst dräglar inte, men hon är oerhört glad för sitt bett. ;)
När man kommer med tränset börjar hon genast gapa och vill ha in bettet i munnen. Är hon lös sänker hon huvudet och söker bettet. Underbart!

Immer

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 223
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 978
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar