Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det ser ut att vara Friends. Och vi behöver detaljerad beskrivning av var man bör kunna parkera och hur man tar sig därifrån och till arenan!
(egentligen borde man bojkotta allt vad spelningar på stockholmsarenor heter! Det är jevligt bökigt för utomsocknes att ta sig till och från! Tacka vettja alla andra spelplatser i landet, typ!)
Mina döttrar ska på konsert vid tele2 arena i helgen - var ska de parkera för att inte bli utfattiga på kuppen, i något sånär närhet av arenan, eller t-banestation som tar dem till arenan?
Tack! Detta låter som det bästa alternativet för döttrarna. Vad jag tänker göra under konserten? Pilla navelludd hemma i soffan! Men, det kan bli så att jag åker med upp trots allt, jag har en del saker jag skulle behöva göra i stan. I så fall så är jag van vid att snurra runt i stan med bil, och får väl slå ihjäl dagen och kvällen på något sätt.Om jag skulle kommit med E4:an söderifrån, hade jag parkerat vid någon av pendlingsparkeringarna nånstans Flemmingsberg-Huddinge-Stuvsta, klivit på pendeln, och åk utan byte genom Stockholm till Solna Station.
Från Solna Station skriver Friends så här:
https://friendsarena.se/OneDirection/Hitta-till-Friends-Arena/
Pendeltåg – snabbaste vägen från Stockholm city
Kliv av på Solna station, ca 7 min från Stockholms centralstation. Räkna med 10-15 min promenad till arenan. Den nya norra uppgången från pendeltågsstationen är öppen, ca 800 meter från arenan.
Se'n återstår ju frågan vad du tänker göra under konserten.
Ett ngt enklare rent "hittmässigt" alternativ, men lite längre körmässigt är att fortsätta förbi solna och parkera i sollentuna och åka tillbaka till solna igen.
Ett tips är att parkera på Kungsholmen, det finns flera ordentliga parkeringsytor, och sedan ta blå linjen från Rådhuset till Solna C. Det är dessutom väldigt smidig avfart när man kommer söderifrån. Karta med två bra parkeringsplatser utpekade, samt var t-banan ligger. https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zupUOI8hd1nk.k0etwZhCiHqg
Om du åker med dem så kan du med fördel dumpas vid parkeringen närmast t-banan. Där finns Melker Anderssons restaurang Trattorian. Den rekommenderas!
Buss känns tveksamt! Stannar trafiken gör ju även bussarna det...Vill man ha skjuts ända fram, så finns det speciella evenemangsbussar. En från Sundbybergs stn och en från Mörby stn i Danderyd. I alla fall i Danderyd finns det en parkering bara 1,5 min från där bussen går, men Danderyd är ju på fel sida stan för deras del.
Buss känns tveksamt! Stannar trafiken gör ju även bussarna det...