R
Raderad medlem 68338
Var ute i hagen och pysslade och stod mitt i hagen när jag helt plötsligt märker att hästen går på en volt runt mig. Jag rätar på mig och vänder mig mot hästen. Då börjar han trava långsamt runt mig. Jag smackar lite på honom och han går över till passage. Fortfarande i en jämn volt runt mig. Han ser lugn och harmonisk ut, inte stressad eller så. Jag sätter ut armen i en gest mot honom och han vänder på bakdelen och byter varv. Upprepar samma i andra varvet. Han går lugnt och sansat och rund i formen. "Tuggar" och skummar i munnen.
Efter en stund "prooar" jag på honom och han stannar. Står och tuggar men är mkt uppmärksam på mig med öronen spetsade.
Jag går fram till honom, klappar honom och leder in honom i stallet.
Vad hände egentligen?? Kan han ha varit lösjobbad eller löslongerad tidigare i Spanien?? Jag vet att han är mkt jobbad för handen och att han är väldigt uppmärksam på tex. rösthjälper.
Nån som har nån idé?
Efter en stund "prooar" jag på honom och han stannar. Står och tuggar men är mkt uppmärksam på mig med öronen spetsade.
Jag går fram till honom, klappar honom och leder in honom i stallet.
Vad hände egentligen?? Kan han ha varit lösjobbad eller löslongerad tidigare i Spanien?? Jag vet att han är mkt jobbad för handen och att han är väldigt uppmärksam på tex. rösthjälper.
Nån som har nån idé?