Var lägger man in PIN koden i datan när man installerat Bluetooth?

M

mellon

Installerade program i datan i går och det funkade,
datan hittar också min telefon som jag vill överföra musik till.
Men han frågar efter PIN koden, och det är inte telefonens PIN kod,
det har jag försökt.
Antar att man skall lägga in detta någonstans i datan
Någon som vet detta?

Tacksam för alla svar
mvh
 
Sv: Var lägger man in PIN koden i datan när man installerat Bluetooth?

Vissa bluetooth device godkänner inte att ta emot filer från ett annat device om devicen inte är parade (ja, det heter faktiskt så :) på engelska heter det paired)
När du parar två bluetooth-device så måste båda sidor ange samma pin-kod så att man inte av misstag blir ihopkopplad med fel device.
För att para två device så väljer du i den ena 'lägg till enhet' eller vad det kan heta (beror på vad tillverkaren valt att kalla det). Kanppa in PIN-koden och om allt går bra så är devicen parade. Går det inte bra, så försök att starta parningen från det andra devicet istället.
En del device har en inbyggd pin (t.ex. BT-headset till mobiltelefoner) och då står PIN-koden i manualen.
Har inget av devicen en inbyggd PIN så får du ange en egen PIN, skriv 4 siffror (eller så många som det ska vara, 4 är vanligast) vilka som helst, då bör du få upp en PIN-fråga på den andra devicen också och då skriver du samma siffror där.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 326
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 124
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 340
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 255
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp