var köper ni era träns?

H

Heira

Jag funderar på ett westernträns, men vet inte riktigt vart jag ska leta. Jag vill ha ett hållbart och funktionellt vardagsträns, tycker många av westerntränsen är lite väl tunna. Samtidigt ska det inte vara för klumpigt heller. Höga krav? ;)
Finns det bra träns i de lägre prisklasserna också?

Hästen i fråga är en kallblodstravare med rätt rejäl man. Jag gillar enörastränsen, men de funkar kanske inge vidare på hästar med tjock pannlugg?

Länkar till sidor med hållbara och snygga träns och tyglar tack! Gärna i mörkare brunt och svart. :)

Ni får gärna lägga in bilder på era vardagsträns, med pris och info om inköpsställe med såklart. :D :bow:

Sv: var köper ni era träns?

Har inga bilder på mina träns så jag hoppar det men det finns ju massa butiker på nätet. De brukar ju även ha bra bilder på sina träns så det är bara att välja och vraka. Ett märke som jag gillar är weaver (tror det stavas så).

Jag har kollat runt endel, men det är svårt när man inte kan klämma på det. Jag vill absolut inte riskera att köpa något som är tunnt och skört som papper. Därför är det bra att kunna lyssna på andra som är nöjda med sina träns, så att det handlar om bra kvalitet? :)

Jag gjorde misstaget och beställde ett träns från b*rjes en gång och det var det värsta jag någonsin sett... :o Aldrig att det skulle sitta på min häst, det skulle inte hålla många veckor. ;)

Vilka säljer weaver?

weawer säjs i sundsvall av Cheval, iaf när det låg i birsta.
Hööks har ju alla, inkl jag, och mitt träns gick av :smirk: dock medryttisens träns har hållit massor av år, också från Hööks.
kings säljer w-träns med, men tror att det är av sämre kvalitet...

svarta träns är ju svåra att få tag i, annars så går det ju att färga :idea:

är själv i tränsletartagen :)

weaver finns i de allra flesta westernbutiker!
även börjes säljer weaver grejer :)

Japp...och där handlar jag:D...och från lite andra ställen. Ska ju leta mig ett riktigt snyggt tävlingshuvudlag och det ser ut att bli från Milsta eller Tumbleweed.;)

Mitt arbetsträns har jag köpt på Gr*fströms i Bergsåker (Sundsvall)(de har alla möjliga rid- och travgrejer). Köpte träns och tyglar separat. Det har inget märke, men är av mkt bra läderkvalitet liknande Weaver.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/11410000-11419999/640x480/11418258.jpg

Mitt enörasträns har jag köpt från H**ks. Är väl hyfsad kvalitet, men det går inte att rida med enöras utan stångbett, så jag använder det sällan eftersom jag sällan använder stång.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/09410000-09419999/640x480/9410287.jpg

Köpte också ett tvåöras på K*ngs i S-vall, det är dock av lite sämre kvalitet. Men det använder jag inte heller så ofta pga att det åker av om jag inte rider på stång...
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/12440000-12449999/640x480/12441562.jpg

Hädanefter blir det nog bara kvalitetsgrejer. Det finns ju många nätbutiker som har bra kvalitet på det mesta.

Jag har köpt mina från USA på e-bay, "amish-made", superkvalitet! Kommer nog att hålla längre än hästen.

Det här köpte jag på Hkks :)
13180036.jpg

Har oxå ett amish made köpt på RHC marknaden. Dock var det lite litet den min lite större häst. Fick byta ut käkremmen. Har även ett mycket kraftigt i bra kvalitet från cbstraining, Schutz Brothers om jag inte minns helt fel...

Tack för alla svar! :bow:

Trevligt med lite Sundsvallsbor som kan tipsa om butikerna här i trakten också. Hur tycker ni att gr*fstr*ms westernträns är? Jag har bara kikat lite snabbt på dem när jag INTE var i tränsköpartagen och tänkte inte särskilt mycket alls. Är de av bra kvalitet?

Och apropå det, VAR i sundsvallstrakten hittar man en sadelutprovare som kan westernsadlar ordentligt?

när jag varit på grafströms har jag tyckt att det varit bra kvalite iaf, dock hr jag inte köpt ngt. "alla" deras saker (tycker jag) har bättre kvalitet än mkt på hööks/kings.

Letade själv som en tok för någon som kunde prova ut w-sadlar i sundsvall... hittade ingen. vi åkte till grafströms grossist. dock var det väldigt långt om man ändå inte har vägarna förbi söderöver :/

OJ igen! :D Det är ju ända nere vid Katrineholm!

Nog måste det finnas någon som är haj på westernsadlar norr om Uppsala iaf? Hoppas jag... :o

tumbleweed o milsta är ju hyfsade på westernsadlar vad jag hört iaf...o de har sadelpassar dagar i början på maj (sammarbete) kollla tumbleweeds hemsida...

Liknande trådar

Utrustning Funderar på det här tränset till medryttarpållan senare i höst. Nån som har kännt på det, är det bra kvalitet? Finns det liknande träns...
Svar
17
· Visningar
2 908
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka