Var köper ni era schabrak?

A

Axelle

Har tröttnat på Börjes och Hööks tämligen magra lager med dressyrschabrak och letar nu efter en internetbutik där man kan beställa snygga dressyrschabrak av bra kvalité. Vore ett + om man dessutom kan beställa brodyr... Så har ni några tips?

:banana: Sandra :banana:

Du kan gå in på Hippomarket, där har dom Mia's RS Schabrak och du kan beställa brodyr.

Har har du en länk : http://www.hippomarket.com/asp/artikel.asp?id=MRS107&i=K30&r=Schabrak

Färgerna i fältet anger först, färgen på schabraket och sedan färg på passpolaen och sedan färg på kantbandet. Jag tycker Marin/Guld/marin och marin/gul/marin är snyggast.

I fälten kan du välja sedan om du vill ha 16 eller 17" dressyr eller allround. Lycka till...

Equiline, Hansbo, Mia's
Börjes har oxå Mia-shabrak men bara i affären, o en del Hansbo ibland

Henrikssons har Hansbo osv

I närmaste ridsportbutik (eller ja..hööks är närmast, men näst närmast då :D.) Köpte senast ett mörkmörkmörk blå/svart schabrak i sammet med två "snurrade" trådar i marin & silver i kanten. Skitsnyggt!
Nu har jag bara lite problem med att hitta matchande lindor..

Vet du om allroundschabraken är långa i modellen? En del allroundschabrak som jag köpt blir nästan lite för korta,sadelkåpan tar emot "öglan" där sadelgjorden träs igenom. :confused:

Köper endera från hööks eller liknande, eller på närmaste ridsportaffär, eller på Strömsholms pingsttävlingar :D

*lånar svarsknapp*
TL-trico har jättebra schabrak (och mycket annat) i ett tyg som från början togs fram för medicinskt bruk, tex som mellanlägg vid protesanvändning. Sedan jag skaffade dem har jag nästan inte använt något annat!

Mina HJ`s shabrak är väldigt korta och när jag tvättade dom så skrynklade dom sig, inget jag skulle rekomendera!

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Jag skulle vilja ha en baddräkt. Skulle gärna beställa (jobbigt att leta i affärer) men tycker också det är jobbigt att skicka tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
1 348
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
1 041
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka