Var köper man (stora) glasögonfodral?

aiquen

Trådstartare
Ni ser frågan i rubriken.

Var kan man tänkas hitta STORA (ja, inte gigantiska men uppenbarligen större än vad som verkar anses ”normalstora”) och hårda glasögonfodral? Inga märkvärdiga på något sätt utan något enkelt och billigt, som fyller sin funktion, liksom. Tänk för stora solglasögon, typ. Jag har ett fodral som är ca 6 cm brett/djupt; det är för litet.

Jag går gärna till en fysisk butik, så gärna någon vanlig kedja eller så, men någon webshop funkar i brist på annat.

Några tips? :)

Ni ser frågan i rubriken.

Var kan man tänkas hitta STORA (ja, inte gigantiska men uppenbarligen större än vad som verkar anses ”normalstora”) och hårda glasögonfodral? Inga märkvärdiga på något sätt utan något enkelt och billigt, som fyller sin funktion, liksom. Tänk för stora solglasögon, typ. Jag har ett fodral som är ca 6 cm brett/djupt; det är för litet.

Jag går gärna till en fysisk butik, så gärna någon vanlig kedja eller så, men någon webshop funkar i brist på annat.

Några tips? :)
Optiker?

Tack för svaren! H&M etc. tänkte jag inte ens på!

Men jag hittade faktiskt ett fodral hos optikern. Senast hade de inget som passade och dessutom föreställde jag mig att deras tillbehör är onödigt dyra, men fodralet jag hittade nu både var stort nog och kostade endast 50 pix. Fullt överkomligt. ;)

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger... 13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 519
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av... 2
Svar
20
· Visningar
4 746
Senast: Ramona
·
Utrustning Jag kunde inte låta bli att köpa ett träns jag såg på en second hand-butik, men jag blir inte klok på vad det är för nåt. När jag tittar...
Svar
16
· Visningar
3 041
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Dålig rubrik, men jag behöver lite input just nu då jag känner mig helt förvirrad.. Lite bakgrundshistorik: Jag hade en lovande...
Svar
9
· Visningar
1 862
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?