Var köper man öronproppar?

Sv: Var köper man öronproppar?

Tror du menar sånna där som man gör rent mjölkmaskiner med :D .Finns på Granngården.

Öh,va?
Gör man rent mjölkmaskiner med öronproppar :o
Eller är det verkligen så att det jag sett i andra hästars öron är mjölkmaskins-Topz?

Fattar mycket lite :confused: :crazy:

FTW skrev:
Ni som vet - var kan man köpa öronproppar utan snöre?
Varför ska du inte ha snörena??
Jag tycker att det är bra att kunna knäppa fast propparna i tränset utifall att dom skakar ut dom, fast det är ju jag det ;)

Annars är det väl bara att klippa bort snöret eller använda bomull??

(Jag gillar inte bomull, hittade en gång bomull i en häst´s öra som nyss kommit till stallet, vete gudarna hur länge den "bott" där inne)

FTW skrev:
Öh,va?
Gör man rent mjölkmaskiner med öronproppar :o
Eller är det verkligen så att det jag sett i andra hästars öron är mjölkmaskins-Topz?

Fattar mycket lite :confused: :crazy:
Om du menar de där cylinderformade skumgummi plopparna, så ja, de diskar man mjölkmaskiner med... eller det är deras "riktiga" uppgift" ;)

Finns väldigt fina "skumproppar" som används i ladugårdar som funkar ypperligt som proppar i hästöron ...

Annars finns det på de flesta shoppar på travbanorna proppar med/utan utryckningssnöret, kanske tom på Granngården mfl affärer

Aha, tack! Då ska jag knalla till Granngården då.

FTW skrev:
Aha, tack! Då ska jag knalla till Granngården då.
Man kan även vara lite händig (om man bara behöver 1 par) och klippa ut lagom storlek i en tjock skummgummi svamp, typ tvättsvamp... :idea:

Men jösses vad ni gör det enkelt för mig - detta har jag gått och undrat i evigheter, men inte fått tummen loss att fråga. Och så är det så himla lätt ... :o :crazy:

(Ibland känner man sig mindre smart än andra gånger ..)

klipp bort det då om du inte vill ha snören.. men jag föredrar själv att min lilla söting har med snörerna.. så att man slipper att köpa nua hela tiden..(han tycker egentligen inte om att ha proppar i öronen.. men inte heller gillar han alla höga ljud ;))

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
857
Senast: Murray
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
321
Senast: Unafraid
·
Hemmet Blir snart tokig! Letar efter en sommarstuga att köpa. Men jättesvårt. Antingen för långt bort, för dyrt, något annat jag inte gillar...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 614
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Jag har aldrig ägt en flaggstång i hela mitt liv. Eller jo, flaggstång har jag haft senaste 10 åren, men den har inte haft någon knopp...
Svar
7
· Visningar
401
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka