Var köper jag små pillerburkar?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare SaraXX
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 588

SaraXX

Trådstartare
Jag skulle vilja ha en avlång platt behållare där 8 små tabletter får plats på rad. Tanken är att kunna sticka in den i mitt mobilfodral så att den alltid är med. Några tips om vad det skulle kunna vara för en slags behållare? Behöver alltså inte vara tänkt för tabletter.

Har från Åhléns ja. Dock bara sju stycken menman kan minska å öka antalet burkar manuellt så köper man 2 förpackningar så funkar det.

Jag skulle vilja ha en avlång platt behållare där 8 små tabletter får plats på rad. Tanken är att kunna sticka in den i mitt mobilfodral så att den alltid är med. Några tips om vad det skulle kunna vara för en slags behållare? Behöver alltså inte vara tänkt för tabletter.
Det låter ju bra! Vet du vad de kallas? Jag försökte googla nu men hittade inget, vet inte vad jag ska söka på.

Ingen aning stod på ett bord med resesaker när jag köpte.
Låt mig gissa att det är en sån här du menar:
1532467679429.webp

Står som "pillcase".
Liknande finns att köpa på valfritt apotek, då heter de dosett.

Men, om jag tolkar ts korrekt så är detta en alldeles för stor variant. Den går ju inte in i nåt mobilfodral
Tanken är att kunna sticka in den i mitt mobilfodral så att den alltid är med.
@SaraXX har du sett nån sån som du vill ha, eller är det mest bara en önskedröm som du hoppas finns?

Det behöver inte vara separata fack. Jag har funderat på att vira in dem i gladpack men det hade varit så himla bra om det fanns något färdigt. Dosett osv ha jag ju koll på men precis som @ameo skriver så är de alldeles för stora. Tack för förslag @Frokennordberg ska kolla på det!

Nu hittade jag dessa: https://www.vardvaskan.se/pillerbox...MIt6HNo8y43AIViaiaCh0vxgMlEAQYASABEgLTwvD_BwE

Det kanske skulle vara något tills vidare, nyckelknippa är ju också alltid med. Men onödigt stor egentligen. Kanske sån där som man sätter i katthalsband? :idea:

Liknande trådar

Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
817
Hemmet Jag har köpt begagnade köksstolar som behöver fräschas upp, dels ska jag byta tyget och dels tänkte jag slipa ner dem och sen olja in... 2
Svar
22
· Visningar
612
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 301
Senast: Presto
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 901
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka