Var köpa program?

Sv: Var köpa program?

Renkött skrev:
Nej, jag snor inte, jag bara återskapar nya med de gamla som mall ;).
...och det skulle väl möjligtvis kallas plagiat och inte vara särskilt lagligt det heller. :confused:
 
Sv: Var köpa program?

Men det är rätt stor skillnad på att själa något och göra ett plagiat. Tycker inte att man kan kalla piratkopiering för stöld. Har nog program, spel o film för nån miljon eller så. Det är ju inte så att jag hade handlat produkter för 1miljon så jag tycker inte man kan se det som stöld. Snor jag en bil på gatan för 1miljon har ju någon förlorat 1 miljon...
 
Sv: Var köpa program?

Renkött skrev:
Men det är rätt stor skillnad på att själa något och göra ett plagiat. Tycker inte att man kan kalla piratkopiering för stöld. Har nog program, spel o film för nån miljon eller så. Det är ju inte så att jag hade handlat produkter för 1miljon så jag tycker inte man kan se det som stöld. Snor jag en bil på gatan för 1miljon har ju någon förlorat 1 miljon...

Hur man ser på piratkopiering är upp till var och en. Men det är ganska uppenbart att någon kommer att förlora pengar när du inte köper deras produkter, oavsett dataprogram eller bilar.

Du säger att om du snor en bil på gatan för en miljon har någon förlorat en miljon. Varför skulle ingen förlora på att du tar deras program? Om du stjäl program av t.ex. Microsoft för en miljon har inte de då förlorat en miljon? Eller är det skillnad om det är privatpersoner eller företag? Är det inte stöld om företaget är så pass stort att det inte blir någon "märkbar" skillnad?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
Mat Jag skulle laga ett recept igår och efter en översättningsmiss från min sida råkade jag köpa och använda ringblomma istället för...
2
Svar
22
· Visningar
724
Senast: sthu
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
533
Senast: Åsa A
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 251
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp