Var köper ni skrädmjöl?

bettysmatte

Trådstartare
Tänkte ge mig på att testa nävgröt, Mårbackakaka, osv och behöver då skrädmjöl. Lokala Willys har ett stort antal olika mjölsorter, men (som förväntat) inget skrädmjöl. Så antagligen lär jag få beställa. Någon som har tips på var man bäst köper det :) ?
 
Jag bor i Värmland och här är nävgröt landskapsrätt. Det är en smulig "gröt" med stekt fläsk till. Skrädmjölskaka och våfflor är också vanligt. Därför säljs Skrädmjöl i varenda mataffär. Om du inte får tag på skrädmjöl där du bor så skulle jag kunna skicka lite med posten. Du behöver bara betala självkostnadspris.
 
Jag bor i Värmland och här är nävgröt landskapsrätt. Det är en smulig "gröt" med stekt fläsk till. Skrädmjölskaka och våfflor är också vanligt. Därför säljs Skrädmjöl i varenda mataffär. Om du inte får tag på skrädmjöl där du bor så skulle jag kunna skicka lite med posten. Du behöver bara betala självkostnadspris.
Tack för erbjudandet :) men jag tror att jag försöker hitta på egen hand. Det jag mest var ute efter var om man ska titta efter någon speciell egenskap och/eller märke? Jag har aldrig använt skrädmjöl förut.
 
Nu har jag köpt skrädmjöl (tyvärr inte i samma vackra påse som du visar ;) ) och det står en Mårbackakaka i ugnen. Intressant doft på mjölet :) ! Jag är inte van vid att mjöl har speciellt mycket doft, men detta är verkligen annorlunda. Ska bli väldigt intressant att se hur kakan blir :) !

Jag har också en störning. Köpte Dr Oetker bittermandelolja och skulle droppa i 3 droppar. Varför i hela friden säljer man bittermandelolja i "vidöppna" flaskor O_o?? Jag fick försiktigt hälla lite på en tesked och gissa på mängd, för droppa är ju stört omöjligt ur en sådan flaska!
 

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
2 128
Senast: orkide
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
843
Senast: Zpunk
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 666
Senast: Acto
·
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
550
Senast: Tokyo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp