Att köpa tält

Sitter just nu i absiden på vårt Easy Camp Palmdale 400 med hela familjen bestående av 2 vuxna och 2 mindre barn. Gott om plats att äta på eller få plats med mycket grejer. Väger sjukt mycket (ca 17 kg om jag minns rätt) så vi har det främst till ställen där vi kan ha bilen hyfsat nära. Svårt att sätta upp helt själv men går hyfsat enkelt på två pers bara man börjar bak och jobbar framåt (insåg vi rätt snabbt 😅). Har haft det några år och är väldigt nöjda 😊 Kostade under 3000 kr när vi köpte det men tror att det var på rea då.
Skulle jag ha ett familjetält skulle jag ha ett sånt !!
 
Tält är inget jag skulle snåla med utan gå upp några 1000-lappar (6-7000) så får du ett tält med typ livstidsgaranti från fjällräven eller hilleberg. Abisko view tex är ett inne men ändå ute tält :)
Tänker (utan egen tälterfarenhet egentligen (men min man har ett Hilleberg)) att då får man även betala för att det går att bära tältet på ryggen länge. Medan ts tänkte mer köra runt det i bil? Eller på cykel? Så om portabelhet är en del i priset på ett Fjällräven eller Hilleberg kanske just den delen inte är en man vill betala för?
 
Tänker (utan egen tälterfarenhet egentligen (men min man har ett Hilleberg)) att då får man även betala för att det går att bära tältet på ryggen länge. Medan ts tänkte mer köra runt det i bil? Eller på cykel? Så om portabelhet är en del i priset på ett Fjällräven eller Hilleberg kanske just den delen inte är en man vill betala för?
Det finns olika vikter även på ”bättre” märken inget av våra tält är speciellt lätt utan har andra komforten istället som vi kompromissat med, vi går inga längre vandringar just nu utan kanske Max 30-45 min från bilen. Det jag inte kompromissat med är hållfasthet, stora absider, vädring och förvaring i tältet :). Men är det inte viktigt kan man säkert komma undan billigare!
 
Tänker (utan egen tälterfarenhet egentligen (men min man har ett Hilleberg)) att då får man även betala för att det går att bära tältet på ryggen länge. Medan ts tänkte mer köra runt det i bil? Eller på cykel? Så om portabelhet är en del i priset på ett Fjällräven eller Hilleberg kanske just den delen inte är en man vill betala för?

Det finns olika vikter även på ”bättre” märken inget av våra tält är speciellt lätt utan har andra komforten istället som vi kompromissat med, vi går inga längre vandringar just nu utan kanske Max 30-45 min från bilen. Det jag inte kompromissat med är hållfasthet, stora absider, vädring och förvaring i tältet :). Men är det inte viktigt kan man säkert komma undan billigare!
Bilen står precis intill tältet när vi campar så inget behov av att bära på tältet någon bit eller förvara massa saker i det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp