Var kan man hitta info om sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare SanchoPancho
  • Startdatum Startdatum
S

SanchoPancho

Skulle behöva hitta info om mitt stos resultat i bedömningar, tester, breeders och allt vad det kan vara. Även mor och mormor. Finns det något sätt? Någon som är bra på att hitta det så skulle jag kunna PM:a alla uppgifter.
Vet att jag för ganska länge sedan mailade till någon organisation och fick uppgifterna men kommer inte ihåg vilka det var eller var mailet är..
Tack :bow:

Sv: Var kan man hitta info om sto?

Är det ett halvblod så är det svårt att hitta infon du efterfrågar på nätet.
Det bästa sättet är att kontakta ASVH, så får de guida dig vidare.

Har varit i samma sits som du, och höll på att bli tokig ibland när jag blev hänvisad runt :smirk: , tyvärr är det i dagsläget enda sättet.

Ja, tänk den dag vi får ett datasystem som det danska där alla registrerade hästar och ponnyer oavsett ras eller korsning finns med med alla bedömningar och tävlingsresultat från motsvarande regional tävling och uppåt samt alla avkommer lättöverskådligt och suveränt. Det enda som saknas där är att fölvisningarna inte finns med av någon anledning.

Jamen visst!

Jag har ju abbonemang på HesteData, för min hästs mamma är dansk, och tycker att systemet är fantastiskt! Det jag dock saknar där är foton och äldre tävlingsresultat (min hästs morfar tävlade hoppning på 70-talet och jag har inte lyckats få fram på vilken nivå) ;) Men jämfört med hur vi har det i Sverige är det ju underbart!

Vem är din hästs morfar, kanske jag känner till mer om honom, är ju mer kunnig i de danska hästarna än i de svenska numer känns det som.

Om du letar tävlingsresultat så finns det möjlighet att söka på dessa å www.ridsport.se för de senaste åren åtminstone. Vill du ha tidigare års resultat kan du begära livstids registerutdrag, som dock kostar 100 kr (?).

Han heter Columbus DH 216, en av Danmarks mindre kända hingstar ;)
Fast jag vet att han var B-häst i hoppning 1977, men jag vet inte vilket klass det är.
Den enda avkomman jag känner till i Sverige är min hästs mamma som har placeringar i 1.40-hoppning på nationell nivå.

Jag ringde, och fick gratis information via telefon.
fast det är klart att det skulle vara kul att ha det på papper.

Däremot fick jag Breedersutdrag från ASVH för 100:-

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 772
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 622
Senast: zassoo
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 139
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025