Var kan man fly på nyår med hunden?

Biffeneddie

Trådstartare
Jag har en jackrussel kille på 9 år som är extremt rädd för fyrverkerier, varje nyår är ett rent helvete. Detta år skulle ja vilja ta med hunden o åka från stan. Nån som har nått bra tips på hundvänligt o skottfritt ställe? Vi bor i uddevalla

Jag skulle tippa på att mycket redan är fullbokat men jag vet att hotellen vid Landvetter pratade om att ha öppet för hundar på nyår.

Annars tänker jag att det kan vara en ide att hyra typ en stuga (eller tälta) uppåt dalsland/norska gränsen där det är extremt lite folk och där risken att råka ut för fyrverkerier är minimal.

EDIT; var kanske flygplatsen i Säve jag tänkte på.

Och så är Smällarupproret på FB en bra grupp att fråga i, där har många koll.

Jag skulle tippa på att mycket redan är fullbokat men jag vet att hotellen vid Landvetter pratade om att ha öppet för hundar på nyår.

Annars tänker jag att det kan vara en ide att hyra typ en stuga (eller tälta) uppåt dalsland/norska gränsen där det är extremt lite folk och där risken att råka ut för fyrverkerier är minimal.

EDIT; var kanske flygplatsen i Säve jag tänkte på.

Och så är Smällarupproret på FB en bra grupp att fråga i, där har många koll.
Ja i värsta fall får vi dra till skogs med tält

Jag har en jackrussel kille på 9 år som är extremt rädd för fyrverkerier, varje nyår är ett rent helvete. Detta år skulle ja vilja ta med hunden o åka från stan. Nån som har nått bra tips på hundvänligt o skottfritt ställe? Vi bor i uddevalla

Runt Stockholm finns det flertalet hotell.
Jag har varit på Häringe Slott vilket har varit en av de bästa nyårsaftnarna någonsin. Fantastisk god mat och dekadent stämning. Dock dyrt men i alla fall då fick man mycket för pengarna och hundarna får vara överallt på hotellet inkl sofforna. Om det är lika bra nu kan jag inte svara på.

Jag har varit på Häringe Slott vilket har varit en av de bästa nyårsaftnarna någonsin. Fantastisk god mat och dekadent stämning. Dock dyrt men i alla fall då fick man mycket för pengarna och hundarna får vara överallt på hotellet inkl sofforna. Om det är lika bra nu kan jag inte svara på.
Låter bra men lite för långt bort,då jag är sjukpensionär så är min ekonomi begränsad. Får i värsta fall dra upp på fjället här i uddevalla o tälta med mitt hjärta

Vi är ett gäng som hyrt Halmstad hundarena över nyår. Vi kommer köra agility och ha knytkalas men det är inget måste att köra agility. Vi spelar hög musik så man inte hör raketerna. Det finns plats för fler.

Vi är ett gäng som hyrt Halmstad hundarena över nyår. Vi kommer köra agility och ha knytkalas men det är inget måste att köra agility. Vi spelar hög musik så man inte hör raketerna. Det finns plats för fler.
Tack va snällt av dej,men min herre går tyvärr inte ihop med andra hundar

Tyvärr så är både Häringe och Clarion fullbokade :(

Tar tältet o vovve o flyr till skogs
Har du ingen bekant som bor på landet och har förståelse? Nackdelen med tält är att du har svårt att ha på "bakgrundsljud" som överröstar eventuella smällare.

Jag drar ner rullgardinen och spelar musik/tittar på film/spelar TV-spel på hög volym de värsta timmarna. Har ingen hund som är berörd, men vill heller inte få. I år kommer det dessutom en unghund hit som flyr från stockholm för att slippa uppleva en nyårsnatt där mitt i värsta spökåldern.

När jag hade min förra tik som var livrädd lånade alltid grannarna henne och åkte till Ragneruds camping i Färgelanda. Det är fyrverkeriförbud på campingar. Hyra en stuga med ett par vänner?

Liknande trådar

L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Som endel kanske vet så är M en hund som bor med mig ❤️ Men han är inte MIN utan jag lånar han kan man säga för att han inte orkade...
Svar
12
· Visningar
1 289
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 496
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar