Den här tråden är både viktigt, och väldigt intressant.
Den visar på både möjligheter som finns i det uppkopplade samhället, och fallgroparna.
All möjlig och omöjlig information finns tillgänglig, samtidigt som det går utmärkt att vara uppkopplad utan att ta till sig information.
För vår demokrati, vår miljö/klimat, och vår möjlighet att ta del av samhället och för att förstå, så behöver vi ha rimliga kunskaper om hur världen är utformad , och om hur just det samhällssystem (t.ex. Sverige) vi verkar inom fungerar.
Det här är egentligen skolans viktigaste uppgift.
Då ingår det alltså i skolans uppgift att entusiasmera unga människor till att nyfiket vilja veta mer om sin omvärld, och att hålla sig uppdaterade, med nya händelser, trender och rön.
Det verkar inte riktigt fungera fullt ut....
Den visar på både möjligheter som finns i det uppkopplade samhället, och fallgroparna.
All möjlig och omöjlig information finns tillgänglig, samtidigt som det går utmärkt att vara uppkopplad utan att ta till sig information.
För vår demokrati, vår miljö/klimat, och vår möjlighet att ta del av samhället och för att förstå, så behöver vi ha rimliga kunskaper om hur världen är utformad , och om hur just det samhällssystem (t.ex. Sverige) vi verkar inom fungerar.
Det här är egentligen skolans viktigaste uppgift.
Då ingår det alltså i skolans uppgift att entusiasmera unga människor till att nyfiket vilja veta mer om sin omvärld, och att hålla sig uppdaterade, med nya händelser, trender och rön.
Det verkar inte riktigt fungera fullt ut....