Instämmer inte alls. Men så är jag sedan tonåren politiskt engagerad också.Ok. Då är jag med och jag instämmer helt!
Mycket av vår inrikespolitik är så beroende av vad som händer i världen att det egentligen inte spelar så stor roll vad vi röstar på här.
Jag är inte så väldigt intresserad av partipolitik heller, men ser exempelvis fascination på hur decemberöverenskommelsen verkar bli en orsak till mindre av överenskommen politik trots allt.
Samtidigt händer det som händer i Grekland, i Syrien och nu senast på börsen i Asien.
Då blir DÖ ganska liten i sammanhanget.
Bara en liten reflektion.
för mig är det mesta politik. Hela idén med demokrati är politisk. Människor väljs med regelbundenhet, i förtroende, för att hantera samhällsfrågor och styrning.
För mig är den viktigaste politiken den som sker på lokal nivå, tätt följd av riksdito.
Vår vardag styrs visserligen av internationella händelser men den absolut största delen av det vi har närmast omkring oss är lokalt beslutat.
För den som har visioner och idéer om samhället är politiken - för mig - den självklara arenan. Jag skräms av det politikerförakt som blommar ut även här på buke. Det verkar OK att uttrycka sig nedlåtande och föraktfullt om politiker trots att de ju faktiskt är valda av folket. Förtroendevalda, valda i förtroende.