Var hittar man sällskapsfolk?

Tora

Trådstartare
Har skaffat hund nu igen efter många år utan. Nu när "valpen" är 10 månader så känns det lagom att börja gå på regelrätta lite längre promenader. Problemet är bara att ibland hade det varit kul att hitta någon att gå med som också har hundar. Jag är inte uppvuxen på samma ställe där jag bor nu och känner ingen i bygden.

Har gått några hundkurser men ingen av de andra ägarna bor nära mig. Dessutom är det ingen utav de andra som det har sagt klick om.

Hur gör man för att hitta "gå ut kompisar"? Finns det någonstans man kan annonsera? Känns lite konstigt att sätta ut en kontaktannons i tidningen "söker någon med hund för att gå ut med hundarna" :rofl:.

Så hur gör ni när ni söker nya sällskaps damer/herrar att gå ut tillsammans med när ni rastar hundarna?

Mvh

Tora
Tora
 
Sv: Var hittar man sällskapsfolk?

Jag träffade min sambo på så vis. :angel: :D
Han skrev till mig på lunarstorm av alla ställen och det kom fram ganska fort att vi båda hade hundar och bodde i samma stad så redan dagen efter hade vi "hunddejt" inbokad. Sen gick ju den ganska bra måste jag säga. ;) :D Fast det var enbart hans förtänst, han tjatade lite på mig. ;)
Men att kolla runt på nätet fungerar bevisligen. Kanske det finns någon här på buke som bor i närheten av dig som skulle vara sugen på en promenad?
 
Sv: Var hittar man sällskapsfolk?

En sambo har jag redan (nästan lika söt som hundarna :D).

Har försökt hela dagen idag att hitta lite promenadsällskap men jag vet inte riktigt var jag skall leta någonstans.

Klart att man kan leta här på Buke! Någon som är promenadsugen (smyger in lite annonsering :rofl: )

Skämt åsido ingen mer som har något förslag var man skall leta och/eller sätta en annons att man söker lite promenadsällskap där man når hundfolk i närheten där man bor?

Mvh

Tora
 
Sv: Var hittar man sällskapsfolk?

Träffar du inga på dina vanliga promenader? Om man går ut samma tider varje dag brukar man oftast träffa på samma hundägare. Efter ett tag kan man ju kanske bestämma att man går ut.

Här där jag bor är det så finurligt att kl halv nio på morgonen och halv sju på kvällen träffas dom som vill och går en tur i skogen. Ibland är vi bara två stycken och ibland tjugo. Riktigt roligt!
 
Sv: Var hittar man sällskapsfolk?

Nej det är lite dåligt med det här. Känns som om de flesta bara går en tur runt kvarteret.

Mvh

Tora
 
Sv: Var hittar man sällskapsfolk?

lokala livsmedelsaffären kanske?

Eller så kikar du på din rasförening, vissa föreningar har regelbundna hundpromenader. kanske du träffar någon där som vill promenera mera?
 

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 916
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 525
Senast: Liran
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
3 348
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp