Det är svårt att hitta inkörda/inridna shettisar som lånas ut, men det är också ett himla jobb att köra in en shettis och att rida in en shettis så att den blir mer än bara sutten på är en helt vetenskap.. Barn som är i rätt storlek för att rida en shettis är svåra att hitta, och att då hitta någon som kan hjälpa till att utbilda ponnyn.. Det finns inte många, såvida det inte är ens egna barn eller så.

Jag har ryttare på 4 och 6 år i dagsläget, och äldsta dottern kommer säkert överta lilleman en vacker dag. Han skulle få ett underbart hem hos dom, om jag mot oddsen inte skulle kunna ha honom kvar. Det är ren och skär kärlek mellan dem.
Jag har letat efter en ponny att ha på foder, då min lilleman fick fång helt otippat och därmed fick domen "Inget arbete innan september" och då promenader fram till november, typ. Efter en hel del oseriösa folk så fick jag ett mail av en ägare till en väldigt söt och fin ponny, som jag senare åkte och kollade på i andra änden av landet typ. Nu väntar jag på att han ska komma hit

Det var två önskemål som han inte uppfyller, men dom kommer uppfyllas i sinom tid.
Jag tror det är många som kollar på "Sökes" annonser istället för att sätta ut annons på sin ponny, eftersom det är många som fastnar vid utseendet och föräldrar har tjatiga barn som vill ha just den ponnyn för den är ju såååååå söt! Då är det enklare att leta efter folk som annonserar efter en foderponny.