Var hittar jag en katt?

Bison

Trådstartare
Snälla hjälp mig1
Detta är inte tänkt som en annons eller efterlysning o jag hoppas den får vara kvar för min pappas skull.
Han bor ensam i lägenhet sedan ett år tillbaka efter mammas död o nu känner han att en katt skulle vara trevligt. Han har alltid haft katt o hund är hundvakt till min lilla voffe ett par dagar i veckan. Han är hemma jämt o har massa tid för katten.
Jag har lovat att hjälpa honom att hitta katten då han har röstproblem o svårt att prata i telefon.
Så var hittar jag en lugn snäll innekatt, gärna raskatt, kanske runt fem år?
Har tittat lite hos djurhemet men det är bara utekatter.
Var kan jag leta? Uppfödare? Vilken ras kan passa honom?
 
Sv: Var hittar jag en katt?

Det är jättesvårt att veta vilken ras utan att veta vad han vill ha/klarar av. Siames/Oriental/Balines/Orientaliskt långhår ska han nog inte ha, inte heller Bengal. Det är väldigt aktiva raser som ofta vill ha sällskap av likasinnad.
Hur är det med pälsvård, vill ni ha en lättskött katt? En katt som är med konstant eller en som är mer laid back och lagom?
Jag kan slå ett slag för min ras, Brittiskt Korthår. Krävs kanske lite mer städning, för den fäller konstant och jämt, men den är lagom i allt. Mina systras farfar fick låna min första britt medan jag sparade ihop pengar till kastrering. När min Yoga blev könsmogen blev det kaos hemma och Julia var den som elakast och därför den som fick flytta akut. Efter någon månad fanns pengar, men då "fick" jag inte ta hem henne. Han hade förlorat sin fru väldigt hastigt och dom blev som ett par. Hon skällde ut honom om han inte sade till när han gick hemifrån osv. Britten är också en ras som gärna tyr sig till en i familjen, en enmanskatt. Vilket Julia verkligen gjorde.
Pälsen kräver egentligen ingenting, den är väldigt mjuk och ullig att ta på, men om man kardar den ofta och försöker hjälpa till att få bort den lösa ullen så blir det förstås mer runt om. Den är en ras som inte är högt, den är mer en kvadratmeterkatt och kör sina race på golvet. Mina kommer nog inte ens upp på bänken och inte heller på matbord osv om jag inte ger dom en stol att hoppa upp på mellan. Pratar lagom mycket.
Kan det vara nått? Det enda negativa är som sagt att den fäller mycket.

Min Abbie ifall du inte sett henne.
21873585.jpg
 
Sv: Var hittar jag en katt?

Snälla hjälp mig1
Detta är inte tänkt som en annons eller efterlysning o jag hoppas den får vara kvar för min pappas skull.
Han bor ensam i lägenhet sedan ett år tillbaka efter mammas död o nu känner han att en katt skulle vara trevligt. Han har alltid haft katt o hund är hundvakt till min lilla voffe ett par dagar i veckan. Han är hemma jämt o har massa tid för katten.
Jag har lovat att hjälpa honom att hitta katten då han har röstproblem o svårt att prata i telefon.
Så var hittar jag en lugn snäll innekatt, gärna raskatt, kanske runt fem år?
Har tittat lite hos djurhemet men det är bara utekatter.
Var kan jag leta? Uppfödare? Vilken ras kan passa honom?

På Blocket finns ju massor av snälla omplaceringar som är lite äldre, t ex för att ägaren fått allergi. Jag har iaf sett många innekatter där i åldern 4+ som ska omplaceras för att ägaren ska flytta utomlands t ex.
 
Sv: Var hittar jag en katt?

Försök komma på vad för ras som passar bäst först, och leta sedan efter omplaceringsannonser på rasklubben och blocket. :)
 
Sv: Var hittar jag en katt?

Hej
Jag sysslar med hemlösa katter, och har en tjej här på 5 år, som säkert skulle passa perfekt.

En människa med ett ledigt knä är det hon behöver. Här får hon konkurrens från alla andra katter.

Hon har varit riktigt skygg, men det är hon inte längre. Hon är en riktig myskatt, som inte vill något heller än att få ligga i knät. Hon ligger även i sängen hela natten.

Jag kommer inte in här så ofta, men om du tycker det verkar intressant, kan du maila mig på missen60@hotmail.com

Förresten, hon heter Fjollan, för att hon var så "fjollig" förut...
 
Sv: Var hittar jag en katt?

Katthemmet i Norrköping har gott om innekatter också, dock inte raskatter.
 
Sv: Var hittar jag en katt?

Det är ju det. Pappa vill ha en raskatt. Blocket kryllar av huskatter o även katthemmen.
Jag har alltid älskat britterna o det lutar åt en sådan. Har hittat en uppfödare som har två som vi förhoppningsvis ska titta på i veckan :)
 
Sv: Var hittar jag en katt?

Det är ju det. Pappa vill ha en raskatt. Blocket kryllar av huskatter o även katthemmen.
Jag har alltid älskat britterna o det lutar åt en sådan. Har hittat en uppfödare som har två som vi förhoppningsvis ska titta på i veckan :)

Jag är ju förstås jättenyfiken på vilken uppfödare och vill absolut se bilder om det blir av. Det är ingen från Hallstahammar möjligtvis? Dom är förvisso yngre, men ändå.
 
Sv: Var hittar jag en katt?

haha ja de är lika :) o det är rätt uppfödare.
Affelina är den vi är intresserade av, så himla fin :love:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 395
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: Nikan
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 726
Senast: jemeni
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 887
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp