VAR HITTAR JAG EN JÄVLA ADAPTER??? HJÄLP!

LindgrenV

Trådstartare
Både jag och sistra mi glömde våra adaptrar (vad heter det ens i plural?) och befinner oss nu i London utan att kunna ladda vare sig dator eller telefon :idea:

Var kan jag hitta en adapter? Någon som vet? Vi bor i West Croydon.

möjligt att det finns pa någon av dem store tagstationerna annars (prova Eurostar stationen, St Pancras, Boots har nog). Mojligt att det finns i ett vanligt Boots också sa det kan vara vart att prova forst.

Både jag och sistra mi glömde våra adaptrar (vad heter det ens i plural?) och befinner oss nu i London utan att kunna ladda vare sig dator eller telefon :idea:

Var kan jag hitta en adapter? Någon som vet? Vi bor i West Croydon.

Man behöver inte ens nån adapter för de flesta prylar (om man inte behöver jordat uttag) för UK-uttag. Om man håller nåt petigt i jord kan man trycka in en vanlig flat-stickpropp i de två övre fyrkantiga hålen. No problem - bara lite mer kraft.

I USA behöver man inte heller nån adapter - där är bästa tricket att hijacka en lampsladd, dra ut den något och lägga sin egen på blecken och trycka ihop hela paketet mot väggen. Funkar varje gång.

/Ingenjör som avskaffat det där med reseadaptrar och längtar efter nästa utmaning i nåt fjärran land med annat system

Man behöver inte ens nån adapter för de flesta prylar (om man inte behöver jordat uttag) för UK-uttag. Om man håller nåt petigt i jord kan man trycka in en vanlig flat-stickpropp i de två övre fyrkantiga hålen. No problem - bara lite mer kraft.

I USA behöver man inte heller nån adapter - där är bästa tricket att hijacka en lampsladd, dra ut den något och lägga sin egen på blecken och trycka ihop hela paketet mot väggen. Funkar varje gång.

/Ingenjör som avskaffat det där med reseadaptrar och längtar efter nästa utmaning i nåt fjärran land med annat system

Kanske inget för medelsvensson? ;)

Nöden har ingen lag..... Jag brukade köpa adaptrar, precis som den multinationella konspirationen mellan flygplatselektronikförsäljare :D säger att man ska ha.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 136
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 136
Senast: Blyger
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 787
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 327
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama