Var hitta stora mattor?

Red_Chili

Trådstartare
Jag vill hitta en stor (ca 2x3m, iaf inte mycket mindre) matta som är enfärgad eller med enkelt mönster. Inte randig eller rutig eller någonting som kan ge "rörigt" intryck. Ju billigare desto trevligare och jag vill att den ska vara relativt enkel att hålla ren.

Jag har kollat på ikea. Jag har kollat på blocket.
Jag hittar ingenting.

Var tusan hittar man något?

Sv: Var hitta stora mattor?

IKEA har ju Erslev som är billig och stor. Jag har en sådan matta hemma. Den är 180x300 cm. Jag tror att den ska finnas kvar.

Du har ju dessutom hundar och då hade jag inte köpt icke naturmaterial med undatag för Polypropylen (visst är det väl det P-ämnet de gör mattor av..?)

Du kan alltid köpa en heltäckningsmatta i en golvbutik i önskat mått. De kan även sy langettstygn i kanterna för att det ska se ut som en helt vanlig matta. Finns i alla möjliga varianter med kort och lång lugg.

Annars har många dyrare mattmärken kvm pris, men det blir nog betydligt dyrare.

Vi har en röd, stor ryamatta i TV-rummet. Den är inte i naturmaterial (är as-dålig på material så vet inte vad det är, trådarna är iaf blanka). Fördelen med den är att den aldrig ser smutsig eller "dassig" ut, utan alltid snygg och fräsch.

Denna köpte vi i en möbelaffär. Hoppas du hittar vad du söker =)

Liknande trådar

F
Hemmet Gårdshus från 1850 som nu ska restaureras. Inredning och interiör kring sekelskifte fram till 1920, är tanken. Mitt bekymmer: badrum...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 176
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 598
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka