Var hitta skor till shettis?

neywaz

Trådstartare
Som rubriken lyder ;) Vart hittar ni skor till era shettisar i stockholmsområdet? Jag bor i norra stockholm nära arlanda om det kanske finns fler ställen? :p

Jag har en på 85 cm hög, hovarna är mellan mini och vanlig shettis, han tränas så hårt att han börjar bli lite öm på gruset. Vi vill naturligtsvis inte att han ska fortsätta vara det och hovisen har inga skor i hans storlek :)

Sv: Var hitta skor till shettis?

Tack! :bow:

Solvalla travbana gissar jag? Brottby - är det någon hästaffär som finns där? :)

Jag blir lite förvånad över att inte hovslagaren vet varifrån han kan beställa.

Det finns flera hovslagare som inte vill ha skor som inte går åt i sortimentet. Och ofta är det ett merarbete för hovslagaren om han ska beställa 2 - 4 skor bara, och inte en kartong. Så ska han sen ha tillräcklig avans på det hela blir det dyrt för kund. Dessutom om man inte vet säkert vilken storlek det ska vara, och skor ska returneras t ex, blir det ännu mer merarbete.

Då är det oftast enklast och billigast för alla parter om kunden skaffar skorna, ev med önskemål från hovis om märke etc.

Jag köpte egna skor när min skulle ha travskor. Inte för hovis inte kunde ta hem, men för han inte hade lust köpa en kartong skor som inte skulle gå åt på evigheter, alt behöva åka enkom för att köpa bara ett par skor. Så då fixade jag det själv.

Men om hovslagaren vet var han kan beställa ifrån så lär han väl kunna säga till kunden att denne får köpa hela lådan? (Eller vidarebefordra återförsäljarens namn.) Eller spara de som blir över, skor har ju rätt lång livslängd om de inte används. Förr eller senare lär de ju gå åt.

Mina hovslagare har alltid skaffat skor åt mina ponnyer, har aldrig behövt skaffa själv. Är kanske bortskämd på den fronten. :angel:

Jag har mött samtliga varianter. Från att hovis tar in de aktuella skorna i sortimentet, till att jag får betala (extra) för att hovis fixar, till att jag får fixa.

Dock, slog mig nyss att vi vet inte vad för hovis TS har, kanske är det någon som skor vid sidan om, och köper skor typ på Granngården, och alltså därför har svårt få fram skor som ligger utan normalintervallet? :devil:

Liknande trådar

Hästvård Börjar bli väldigt frustrerad över våra problem med strålröta, har aldrig stött på såhär långvariga problem med det förut och skulle...
2
Svar
22
· Visningar
8 858
Senast: Skywalker
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 337
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024