Var har ni köpt era mammakläder?

Girasol

Trådstartare
Har svårt att hitta mammakläder och ffa byxor. Nu är jag på jakt efter jeans och de flesta är ankellånga alt michael jacksonkorta, hittade ett par långa dvs 34" på ellos, men deras stl 34 var ju alldeles för stor upptill. Jag är inte heller sugen på att betala massor för kläder som används så kort tid. Så vill helst inte ge mer än 500:- för ett par jeans.
Letade på nätet och hittade massa fina men visade sig att det var gammal annons för nelly.com har inte mammakläder längre.

Tips mottages tacksamt. Jag är lång och smal 171/57.

/J

Jag har köpt ett par byxor på GeKås och nu i veckan ett par chinosliknande plus ett par shorts på hm, betalde runt 250-300 för hm byxorna!

Asos har stort mammasortiment och mycket fint, vet dock inte hur deras mammajeans är. Jag beställde i början av sommaren; fem klänningar (fyra av dem var mammaklänningar) och ett par tunna byxor. Jag betalade 1200 kr för rubbet.

Mina mammajeans har jag för övrigt köpt på H&M då jag inte köper jeans utan att kunna prova.

De gravidjeans jag använde sist är från HM, och har varit nöjd med dom! Är också lång, 173 och har inga problem med längden.

Jag har köpt de mesta av mina mammakläder på HM. En del från Boob också. Speciellt jeansen från Boob var långa och smala som jag kommer ihåg. Jag köpte mina på rea och då var priset helt okej.

Annars har ju Lindex mammakläder på nätet, men dem har jag ingen erfarenhet av själv.

Har svårt att hitta mammakläder och ffa byxor. Nu är jag på jakt efter jeans och de flesta är ankellånga alt michael jacksonkorta, hittade ett par långa dvs 34" på ellos, men deras stl 34 var ju alldeles för stor upptill. Jag är inte heller sugen på att betala massor för kläder som används så kort tid. Så vill helst inte ge mer än 500:- för ett par jeans.
Letade på nätet och hittade massa fina men visade sig att det var gammal annons för nelly.com har inte mammakläder längre.

Tips mottages tacksamt. Jag är lång och smal 171/57.

/J

Jag hittade jättebra byxor på H&M och jag är också lång och smal, 182/63. Jag köpte ett par jättefina chinos och ett par svarta stretchjeans som jag använde jättemycket. Det blir ju utplockat rätt snabbt så det kan vara värt att gå till några olika butiker och kolla.

Jag har ett par jeans från HM på mig som jag köpte förra veckan, men de är snudd på korta. Jag har mycket ben ;) ja långa i alla fall. Beställde hem ett par från Ellos som kom igår och de ska vara slim, men i stl 34 var de alldeles för vida och det är deras minsta stl, däremot räckte längden till då det var 34" i benlängden.
Bonprix har jag bara beställt vinterjacka och klänning samt ett par capribyxor, men även deras upplever jag som stort i storlekarna på bredden :(.
Just byxor vill jag gärna prova innan och tycker det är jättedumt att Lindex bara har online numera, blir dyrt att skicka efter och prova då man får stå returportot och inte får lämna tillbaka i affär.

Jag köpte på H&M, men så tillhör jag inte heller kategorin av långa människor så det hjälper väl tyvärr inte dig :p Men jag funderar lite på om jeggings kanske kunde vara ett alternativ för dig? Eller för den delen låga jeans med någon form av bellybelt?

bellybelt.jpg

Iofs hade jag nog aldrig stått ut med något sådant ... mammajeans med trikå var det bekvämaste plagg jag någonsin haft på mig :o

Hehe så har jag redan gått ett par veckor innan jag köpte jeansen, fast med gummiband mellan knapp och knapphål. Dock skiljer det mer än en dm mellan just knapp/knapphål i mina största jeans, så nu är det duktigt obehagligt att köra den varianten. Sen kasar brallorna ner också :(

Jag köpte ett par svarta jeans på zalando som är från mamalicious. Jag valde 28/34 först men de var för fladdriga. Skickade tillbaka gratis och köpte istället 27/34. De sitter faktiskt jättebra. Jag tog modellen som hette typ Jeane eller liknande. Kan kolla exakt om du vill.

Överlag är det svårt att hitta bra mammakläder. Speciellt tycker jag att det är svårt med kläder jag kan ha på jobbet. Har alltid kostym eller dress i vanliga fall. Har inte haft jeans på jobbet på 7 år så det känns väldigt annorlunda faktiskt.

Så mitt tips är zalando :)

Mvh Miks

Polaren och pyrets mammajeans är oslagbara, en stadig mudd som inte korvar sig. Finns tyvärr bara begagnat på t.ex. Tradera.

Har i stort sätt köpt alla mammakläder på H&M. H&M är dock som H&M är, har ett par mammajeans därifrån som jag älskar, men har samtidigt prövat massvis som satt hemskt. 2 stycken har jag till och med lämnat tillbaka, då de gjorde mig helt blå på magen. Mina andra favvojeans kommer från Erikshjälpens second hand, ett tips kan vara att kolla i sådana butiker också!

Pops funkar bäst har både den höga och låga midjan. Hm's är okej mina första blev dock enorma och slets oerhört underligt så till den grad att de fick reklameras.

De HM-jeans jag köpte förra veckan tycker jag har en tendens att kasa ned något, jag har också märkt att jag är känslig för hög mudd som klämmer högt över magen -mår illa lättare då, så viker ner den, men det känns som jag får gå och dra upp brallorna lite titt som tätt, annars sitter de bra.

Jag köpte ett par jeans på H&M för någon månad sen, lite långa för korta mig (170 cm) och så har de nu börjat kasa ner, men jag har använt dem i några veckor och de är aldrig tvättade.
Materialet är ju grymt strechigt så det är ju inte konstigt att byxorna blir lite större med användningen. Tror det löser sig i tvätten!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka