Var gör ni av era barn?

H

Hosianna

Jag vet inte om detta är rätt ställe att posta tråden i, men ni som har småbarn och är ensamstående var gör ni av era barn när ni rider? Eller åker ni bara och sköter om hästen utan att rida?
 
Sv: Var gör ni av era barn?

Yes, ingen ridning här hittills. Men barnen (1.5 år och 0.5 år) är med i stallet alternativt sover utanför.
 
Sv: Var gör ni av era barn?

Ej ensamstående men heltidsarbetande sambo.

Hästen är just nu utlånad för jag kan inte aktivera henne så mycket som det behövs.
Sonen åkte med till stallet och var han vaken så blev det bara stallsysslor och sov han så tog jag in hästen och drog med mig vagnen ner till våran "ridbana" och red medans han sov.

Men hästen behöver mer miljöomväxling och ridas 6-7 dagar i veckan och det klarar inte jag, även fast min medryttare hjälper till massor får jag lite dåligt samvete.

Nu är sonen vaken mer och mer på dagarna och vi har inte tillgång till ordentlig ridbana eller ens belysning så rida på em/kvällen vill jag inte.
 
Sv: Var gör ni av era barn?

Inte ensamstående men är hemma med min son, blir ingen ridning just nu pga tidsbrist, men de mår inte dåligt av lite vila, huvudsaken är ju att de får röra sig i hagen & får rätt foder så de inte blir feta:D
 
Sv: Var gör ni av era barn?

Jag är inte heller ensamstående, men har varit väldigt mycket hemma ensam med våra barn pga makens arbete långt bort.
Jag har aldrig ridit utan att ha barnvakt till barnen. Skulle inte falla mig in faktiskt, förrän de är såpass mycket större så att de klarar att ta vara på sig själva OM något skulle hända mig under ridturen.
 
Sv: Var gör ni av era barn?

Då barnens pappa bor på annan ort så har jag en underbar hjälp av min mamma och pappa!:bow::love:

Den förstfödda var med mycket i stallet och under körturerna men han var ett sådant förnöjsamt och "lätt" barn.
 
Senast ändrad:
Sv: Var gör ni av era barn?

Är ensamstående och hästägare. Men är inte ensam vårdnadshavare utan har en aktiv pappa så egentligen har jag snudd på ett väl fungerande jämställt förhållande med mitt barns far :) Jag har löst det hela kring hästen så att jag inte rider när jag har barnet utan har då medryttare som aktiverar hästen. Och de veckor barnet är hos pappan har jag alla möjligheter att ta igen häst-tiden.
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 629
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
9 507
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Hur gör ni som åker snowboard och vill lära era barn åka lift? Skidåkare tar ju sina barn mellan benen men hur gör en snowboard åkare...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp