Sv: Vår första hälta!!
Jag frågade vad ni trodde om detta...inte ett tyket svar.. någon här har kanske haft samma symtom på sin häst nån gång. Det fattar väl jag oxå att det kan vara vad som helst. Hade jag vetat vad som var fel hade jag ju inte bett om hjälp eller hur!! Svarar du så till alla som frågar här på Buke??? Om någon har problem med magen på hästen,det kan oxå vara vad som helst!! men man vill ju gärna spåna lite med andra. kan du inte komma med förslag kan du lika gärna hålla dig väck från mina trådar tack!!!
Nu tycker jag väl iofs att det är du som står för den tykna tonen.
Du skriver att
stallägaren tycker att hästen är halt på morgonen - imorse eller? Alltid?
att du tycker att det faktiskt är bättre än dagarna innan
att du kanske kan känna lite värme på hö fram och hö bak - var?
Vad tror du att man ska kunna utläsa av det?
Hur länge har hästen egentligen varit halt? Först trodde jag att stallägaren upptäckte det idag, men du verkar ju ha varit medveten om det några dagar? Vilket ben? Var sitter värmen? I hoven eller vid knä och armbågsled? Vad är det för häst? Ålder? Ras? Användningsområde? Vilar hästen nu, står den på boxvila/sjukhage? Har du märkt något vid ridning, vad?
Det går inte att utläsa ett dyft av det du skriver, men om du gör det omaket att skriva en riktig fråga så ska jag gärna gissa åt dej.
Det enda jag skulle kunna säga är att hältor som värmer ur snarare tyder på pålagringar än akuta vrickningar.
Men just det ja, jag är ju portad från dina trådar!!