Var finns små "klockarmbands"-spännen att köpa?

Lupino

Trådstartare
Jag ska sy lite utrustning för lek där jag söker efter vanliga metall-spännen (som för en klassisk armbandsklocka). Storlek ska vara ca 1 cm i bredd.

Jag letar även efter små pistolhakar.

Vet någon vart man kan hitta det?

Något sånt här tänker jag mig:
2062255-origpic-4934b6.jpg
 
Jag ska sy lite utrustning för lek där jag söker efter vanliga metall-spännen (som för en klassisk armbandsklocka). Storlek ska vara ca 1 cm i bredd.

Jag letar även efter små pistolhakar.

Vet någon vart man kan hitta det?

Något sånt här tänker jag mig:
2062255-origpic-4934b6.jpg

Tygaffärer som Stoff och Stil kanske kan ha? Eller Panduro och webshoppar som är mer pysselinriktade.
 
Jag googlade klockarmbandsspännen och det fanns ju men dom kostade skjortan. 45 kr för ett!
Så vill man ha många så är nog gamla klockor på loppis eller i säljgrupper på fb en möjlighet.
 
Tack, jag var inne där förut men deras spännen är inte så små. Om ingen har något tips får jag sy på kardborrband istället.

Fast vi har ju kommit med tips i tråden?
På eBay kan du köpa för ca 8 kr/styck.
Dels lösa men även med nylonband som ju enkelt kan klippas bort 6-10 kr/styck.
Sök på typ pin buckle/pin buckle watch eller nylon band. Frakten är gratis.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 137
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: Nordthor
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 712
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp