Var finns Retrofiken?

I stadsdelen utby i Göteborg finns café overlock, kombinerat 50-talscafé och skrädderi. Väldigt off från centrum räknat men om man vågar sig på (den fruktansvärda) buss 58 är man där på 20 minuter från city.

Café Mercurius i Storvik och även Kvarnbacken i Storvik är värt ett besök. Kvarnbacken har ett museum med mycket gamla prylar från olika epoker på 1900 talet, riktigt kul att besöka :-)

Konditoriet i Väderstad. Väldigt trevligt - och goda bullar!
Café Broadway som det tipsades om var jag på för en dryg vecka sedan. Helt ok - men Väderstad kändes roligare.

Konditoriet i Väderstad. Väldigt trevligt - och goda bullar!
Café Broadway som det tipsades om var jag på för en dryg vecka sedan. Helt ok - men Väderstad kändes roligare.
Häftigt, så många det finns!
Lagom att skriva ut om/när man ska på rulle någonstans.

Adas Kaffestuga i Östhammar har en retrohörna (50-tals stuk) i cafét. Aldrig fikat där, bara smakat en tårta som kom ifrån dom som i och för sig var god men mer än så kan jag inte säga om det :)

Liknande trådar

Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 949
Senast: Myrten
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 469
Senast: Calmiche
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 763
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama