Var får ni värst träningsvärk?

Eastwick

Trådstartare
Ni som inte rider så ofta, var får ni träningsvärk? Jag har inget ridbart hemma nu och åker därför ibland med kompisen till ridskolan och rider med på lektion... i två dagar efter har jag så ont i magmuskulaturen och ljumskarna att jag håller på att omkomma... men det känns som om att träningsvärk i magen är trevligt!!? eller?? ;)

Sv: Var får ni värst träningsvärk?

Jag rider en gång i veckan just nu, och jag brukar få träningsvärk i ljumskarna och låren så jag knappt kan gå :crazy:

ljumaskarna

härligt med värk :bump:

Oftast är det ju ljumskarna :crazy: Aj aj va det gör ont...
Jag rider oftast ca. 3 gånger i veckan (är medryttare), nu är ägaren på island, och jag rider varje dag. Och HERREGUD vilken träningsvärk jag har! :crazy: Mest är det på "baksidan" av låren, efter tempoväxlingar i tölten. Klagar så fort jag sätter/ställer mig upp :rofl:

När jag rider hårdare än vanligt får jag ont i låren, och magen. Förr fick jag ont i axlarna, hrm.. Lite fel kanske :crazy: :angel:

Det är lite skön känsla över träningsverk faktiskt :D

Hosta och skratta är det som gör allra ondast tror jag... :D

Jag får tränings värk i ljumskarna, jättejobbigt! :mad:

Magen o baksida lår är det jag brukar känna av först om jag inte ridit "ordentligt" på ett tag eller rider hårdare än jag brukar.
Det är dock hyfsat lätt avhjälpt - och det kallas stretching! ;) Så blir det åtminstone betydligt mer uthärdligt.

Jag brukar oftast få i ljumskarna. Ganska vanligt för mig som ryttare.

Insida lår är vanligast. Får dock aldrig träningsvärk när jag rider regelbundet (4-6 dagar i veckan) men har jag inte ridit på någon vecka kommer det direkt. :angel: Får även ibland träningsvärk i magen och ländryggen också.

Jag blir glad när jag får träningsvärk för då vet jag att jag tränat ordenligt:) Jag brukar få i låren i första hand. efter ett rejält träningspass kan jag även få i rygg, mage och armar, och nästan överallt;)

min pojkvän brukade få träningsvärk i ryggen de första gångerna.

jag rider för regelbundet + får inte träningsverk så jag hör inte hemma i tråden ;)

I magen, och ibland nacken, men det beror på att jag sitter o spänner mej ibland, för en gammal whiplashskada. Får påminna mej hela tiden att slappna av i axlar o nacke.

Insida lår och mage. Härlig känsla :)

Hola,

Rider vanligen inte de värsta månaderna under vintern. När jag sätter igång efter en vintervila brukar jag känna av sittbenen. Får inte direkt träningsvärk i kroppen men ofta värk i axlar och nacke pga en gammal whiplash.

mvh Eva

Rumpan och korsryggen!

Och, om jag inte har ridit på länge, insidan av låren.

Brukar få ont i magmusklerna, korsryggen, låren och på baksidan av överarmarna.
Det är mest under längre avbrott eller när jag haft ett betydligt hårdare pass än jag är van vid.

Ljumskarna är mest utsatta!
Tyvärr axlar/skuldrorna oxå, dragkamp var det här :crazy: :o

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar