Var får man tag på små sprutor?

P

Phocahontas

Har ni någon aning om vars man kan hitta små sprutor som är lämpilga att använda när marsvinen ska få extra c-vitamin i flytande form? Fick nämligen ta emotett marsvin med c-vitamin brist i dag, från en av grannarna. Jag har ringt min vetrinär men hon sa att jag kunde behandla det själv då det inte är första gången människor lämnat marsvin med c-vitaminbrist hos mig. Jag har tyvärr inte kvar sprutan sen förra gången, så just nu så försöker jag få i henne med en sked men det går inte speciellt bra alls kan jag lova...Någon som har några förslag:confused:

Sv: Var får man tag på små sprutor?

Fråga på Apoteket, man får ju alltid med 1 ml sprutor när man får tex penicillin till de små liven.

Precis som Dravena säger så brukar väl Apoteket ha sådana sprutor? Tror att dom har i alla storlekar.

Japp, apoteket.

Jag har bara behövt gå in och fråga när jag har behövt. Skaffade bl.a. ett par sprutor när chinchillahonan var hård i magen och jag testade att ge katrinplommonpuré. Jag var då tvungen att hämta flera eftersom hon tyckte att det var så gott att hon bet sönder sprutorna för mig... Undrar vad de tänkte på apoteket. :D

Hoppas marsvinet piggar på sig!

Vet du om dom kostar mycket? *nyfiken*

Jag försökte komma ihåg det, men jag har ingen aning! :crazy:
När jag fick penicillin till den andra chinchillan så fick jag dem gratis minns jag i alla fall. Men om de nu inte ÄR gratis så kan de inte vara så dyra tycker jag!

Senast ändrad:

Okej, ska genast gå dit och fråga då! Hon är då betydligt mer alert och lyfter till och med på huvudet då mina två hanar tigger mat eller pratar med varandra, så hon har piggnat till rejält, men jag har varit med om det här för många gånger för att hoppas för mycket.

Tack för alla svar!

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 462
Senast: Liten
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 375
Senast: sandrafors
·
Övr. Djur Jag är så himla trött på att se djur behandlas på ett dåligt sätt. Jag är så less på att se djurägare med mottot "de överlever"- vadå...
Svar
16
· Visningar
1 609
Senast: maalin_
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 392
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Ratsit