Var det kul i helgen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill definitivt påpeka att jag förstår, utan att döma...
Vill oxå påpeka att alla hästar går så bra som man rider dem.

Ditt tidigare, numera borttagna, meddelande tyder på stor kritik gentemot oss, så slingra dig inte!! :D

Värst vad du slår i luften. Drar det snålt när byxorna föll ner och de sakliga argumenten tog slut??
Hyser stor respekt för Latte!!!
Men du kan inte sitta och påstå att omkullridningarna berodde på att folk inte kan rida ordentligt. Det är tyvärr trams att påstå det. Sedan finns det som Antti påpekar andra brister hos ryttarna, men blanda INTE samman det med omkullridningarna som var olyckshändelser.

/Roper

Skrev i ett tidigare inlägg att jag tyckte att tävlingen var ett fiasko, på många sätt. Ryttare som red omkull, fruktansvärt otrevliga funktionärer, långt att gå, gyttjeboxar m.m. m.m.

Skrev oxå att jag var imponerad av de ryttare som ändå red inpå denna bana och gjorde en BRA ritt!

Har inga sakliga argument överhuvudtaget, roper, bara åsikter.

Naturligtvis rider man inte omkull för att man vill, utan för att det är olyckshändelser. Rida omkull är väl inget man vill hålla på med, därför måste man ju rida på svåra underlag som man rider på svåra underlag :mad:
Man vill väl ta i i överkant av försiktighet när omständigheterna var så förfärliga, så att inte egennöjet tar överhanden och man riskerar att göra hästen illa!!

Sambon hälsar att han tycker att det var jävligt bra ridet med tanke på underlag!

Har inget intresse alls av att påpeka brister hos enskilda ryttare. :mad: :mad:
Vem som helst kan ju rida omkull om man är slarvig!! :mad:
Helena.

"Sambon hälsar att han tycker att det var jävligt bra ridet med tanke på underlag!"

Som sagt:
"Den som förstår dömmer icke"

/Roper

Tillägg till ovanstående.
Har inte påstått att omkullridningarna berodde på dåliga ritter.
Observera dock att det ju naturligtvis inte är fakta jag kommer med, utan högst personliga åsikter!!

Trist när man inte kan ventilera detta utan osämja och missförstånd. :mad:

Ser dock fram emot nästa tävling, kommer vara staketryttare där också, med eller utan byxor...
:devil:

Förhoppningsvis lär man sig massor på vägen...

Kanske mitt fel att han gick omkull. Innan han kom till Latte var han hos mig :)

Nä, det var nog Lattes fel! :)
Han tar på sig den omkullridningen...
Hoppas att han själv håller sig på benen när han gör debut på tävlingsbanan i år, annars vetefaan vem man ska skylla på.... Får bli underlaget då :idea:

Du som red palominon är du här? Jag har bild som kanske kan vara kul att visa barnbarnen om 50 år. Ger dej chans först annars säljer jag till högstbjudande :devil:

Hon vistas nog inte här. Om det är palominon som gick omkull under reiningen du menar?

Alla pratar om hur dåligt underlaget var. Att det var därför hästarna gick omkull. De enda som inte gör det är ett fåtal staketryttare. Detta står på en www.mariekarlsson.com : "Veterinären avbröt Teampenningen efter första heatet eftersom kalvarna halkade omkring som Bambi på det hala underlaget. En ny bana är ett måste inför nästa års tävling." Där står mer om varför somliga red som de gjorde. Bla svårt att fokusera pga av tidigare omkullridningar.

och miljontals flugor äter koskit. Därför måste koskit vara bra...

Med tanke på den livliga diskussion som uppstått angående underlagetoch hur folk red uppmanas alla att ta en titt på www.rha.nu
Där finns en beskrivning av "händelseförloppet" när det gäller underlaget.

Hur får du ihopp det?

"Men att därifrån påstå att ingen kunde rida på HC som du inledde med påvisar enbart att du verkar tillhöra facket med stora käftar och fina hemsidor."

"Var nog det sämsta reining deltagandet jag sett. Ingen hade en häst som var redo. Eller red bedrövligt illa. Lämnade tävlandet efter PL:s ritt. Hoppas det kom nån som gjorde ett korrekt mönster.
Av dom som jag såg så var det nån arab som orkade hela mönstret, Q-hästarna kröp nästan fram i sanden. En palomino stupade på rakt spår, har dom inget ork i benen? "

"Veterinären avbröt Teampenningen efter första heatet eftersom kalvarna halkade omkring som Bambi på det hala underlaget."

Vilka dåliga kalvar, har de aldrig sprungit på ett kalhygge??
Tänk om de hade det, då kunde de tagit fram sin Springa på förädiskt underlag stil. RHA måste fixa andra kalvar nästa år..... Det är ju inga riktiga westernkalvar om de inte kan användas på vilket underlag som helst.

:o

/Roper

Nä du har rätt, jag var nog lite snabb där.

Jag tolkade ditt "Ingen hade en häst som var redo. Eller red bedrövligt illa" som att du menade att ingen kunde rida.

Jag ber tusen gånger om ursäkt för den feltolkningen. :angel:

/Roper

Va, använder man levande djur i Sverige?
Finns det inte dymmis för teampenning?
Dummi roping, dummi cutting, dummi teampenning, dummi reining osv.

Uppgiften att veterinären avbröt TeamPenningen efter första heatet är inte riktigt sann. Veterinären medelade samtliga startande FÖRE första heatet att det bara blev ett heat för att spara på korna, som även de jobbat rätt hårt, till söndagen. Något som hänt både i ett Hjo i solsken, på Grevagården och andra tävlingar. Inget unikt alltså.

Till salu

Beg. reiningdummi säljes.
Går på medar och är gjord för att dras av fyrhjuling. Fyrhjulingen styrs med GPS så den kan aldrig göra fel mönster.
Huvulaget kan bytas till olika tex. bosal eller spadbit beroende på vilken nivå man vill signalera.
Extrautrustning med silver i stora sjok finns att beställa.
Dummin tippar inte, stegrar inte, vägrar aldrig. Med ett enkelt handgrepp kan man ställa om halshöjden till betning och ställa den i
trädgården. I betes läget kan man också tävla pleasure.
Det perfekta redskapet för den som vill visa sig själv utan att behöva hantera häst.

Re: Till salu

Så du anser att Sveriges lagar är åt skogen också? Att det vore bättre att använda riktiga kalvar för roping? Jag anser att vi gott kan använda kalvarna till de grenar vi gör men tycker det e skönt att våra lagar sätter sig emot lassogrenarna! Så att håna dummies i western tycker jag är elakt mot de kalvar vi skonar!

Re: Till salu

Låter ju kanon, skulle passa mig som handen i handsken! :)
Går den på ALLA underlag?
Verkar besvärliogt med galoppvolterna på kalhyggen??
Fast det kanske går...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen avgörs ponny-SM i fälttävlan i Häggum utanför Skövde. Hos arrangerande Häggums sportryttarförening är förväntningarna höga. –...
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 476
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Vilken bank har ni ert huslån på? Vad betalar ni ränta? Är de klokt att binda räntan och isåfall hur länge? Är ny på detta då jag ska...
Svar
17
· Visningar
615
Senast: Eurydome
·
Fritid Ska tillbringa helgen i Linköping tydligen, vad finns det att hitta på där (plus minus några mil)? Två vuxna med hund (men hunden kan...
2
Svar
24
· Visningar
572
Senast: Stålvilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar