Var är alla kattungar?

Ä

Ängslig

Vi vill ha kattunge när huset är klart om ett par veckor.
Jag letar på alla annonssidor men hittar inga i vårt område.

För några månader sedan var det smockfullt med kattungeannonser!

:confused:

Sv: Var är alla kattungar?

Inte så konstigt, för några månader sen såldes dom som föddes i somras och tidig höst. Kontakta katthemmen i dina hemtrakter, dom kanske har.

Vänta till framåt sommaren. Då brukar det vara fullt med katter (ungar) på annonssidorna. Och på katthemmen...

Tja, kollar man under katt på blocket.se så har över 150 katter lagts in de sista två dygnen i hela Sverige. Det är väl inte speciellt lite?

Vill du absolut ha en speciell kattunge eller en specifik ålder får du ju vara beredd att åka iaf en liten bit.

Ja, många katter löper ju under sommaren om de är utekatter. Vi har också varit på jakt efter en ny familjemedlem ett bra tag och äntligen hittat henne! En liten katt på 13 veckor, världens sötaste korsning!

Raskatter finns ju en hel del ute på blocket, och andra annonssidor. Hör runt dig till bekanta, kontakta katthem och leta tills du hittar just din katt :)

*kl*

Jag hittade inte heller några kattungar nu när jag letade :(
Det fick bli 2st ca. 18 veckor gamla tjejer, 15 mil bort :o Och som tack morrar gammel-kattan!

Jag tyckte däremot att det var svårt att hitta en äldre katt när jag letade efter katt. Det fanns bara kattungar överallt.

Du har ingen tanke på att kolla på katthem , odm har oftast kattungar. Får jag fråga om varför det just ska vara en kattunge ? Jag själv köpte nyligen en 2åring ifrån ett katthem, och hon är en helt underbar katt som far som en racerbil här hemma när hon är på bushumör.

Menar du att det måste vara en kattunge på 12 veckor?

Ja det brukar vara mycket annonser på hösten, alla har säkerligen inte fått ett hem.

KL

Huskatt går bra, gärna långhårig men inget måste.
Långhåriga huskatter kostar ju flera tusen bara för den långa pälsen :eek:

Vi vill ha en kattunge för att vi redan har 2 katter här, eller hans föräldrar har(de bor precis bredvid oss). Den ena är dominant och vi vill inte riskera att en vuxen jagas bort osv.

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 890
Senast: Badger
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 385
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar