L
lighty
Grannen till min syster har 2 hästar..en ponny och ett halvblod..De hästarna mår verkligen inget vidare..De går ute dygnet runt utan något som helst skydd, får inget stödfoder förutom möjligtvis lite hö på vintern, de får vatten väldigt sporadiskt och hlvblodet har verkat halt och stel vid flera tillfällen utan att hon har gjort något..de är inte speciellt magra men hovarna är i fruktansvärt dålig kvallité och en gång när den ena hästen hade smitit och jag fångat in den, så skulle jag ställa in den och då såg ja den andra stå i sin box med en vattenspann som var omöjlig för den att nå, ingen mat och den stod nästan till knäna i skit..jag lider verkligen av att se hur de har det!å man blir bara sååå förbannad på denna kvinna som behandlar sina djur på det här sättet!
jag har försökt prata med henne flera ggr och sagt åt henne att sälja hästarna eftersom hon själv har erkännt att hon är rädd för dem..
finns det något och isf vad ska jag göra?vart hör man av sig?m.m..
tacksam för svar
jag har försökt prata med henne flera ggr och sagt åt henne att sälja hästarna eftersom hon själv har erkännt att hon är rädd för dem..
finns det något och isf vad ska jag göra?vart hör man av sig?m.m..
tacksam för svar