D
Dressyrtroll
Fy f*n! Nu orkar jag inte mer! Jobbar som beridare i ett välkänt stall i tyskland. Varit här i lite mer än 2 månader och det har från början varit långa dagar med mycket att göra. Inga problem, jag kan jobba när jag får ut det jag är ute efter. Träning och utbildning. Vad sägs om detta? 29 hästar och 2 beridare. Våra chefer gör 6 hästar tillsammans/dag. Men ofta ringer de kvällstid och ber oss göra iallafall ett par utav dom. Ett typiskt ex är halv 5 igår (vi har 3 hästar kvar + fodring och städning) när de ringer och säger att vi ska göra 4 hästar utav "deras"! Tidigare så hade vi en man som strödde alla boxbäddar, gjorde mockningsboxarna (12 st) sopade osv. Dagen innan jul så kom han inte och vill inte tillbaka. Nej de söker ingen ny, menar på att det det var bara utgifter. Så nu har vi det dessutom varje morgon (men där hjälper "mannen" utav paret till, frun jobbar dagar inom ett förband så hon kommer endast kvällstid för att rida sina 3 hästar) Innan så blev jag åtminstone tränad. Det har blivit mindre och mindre. Den andra beridaren berättade dessutom att när jag varit hemma över jul så hade de haft en tjej som prövat för elev till hösten där. Min egna häst använde de som "test-häst" utan tillstånd. Han står gratis men det klassar jag som arbetsförmån Tyvärr så har jag inte kunnat säga något för att beridaren hamnar i kläm som berättat. Nu har jag sagt upp mig och träningen har blivit så gott som 0. De pratar knappt med mig.
Jag vill härifrån idag. Har redan fått en ny anställning som beridare på ett tävlingsstall. Problemet är att de säger att de enligt lag kan behålla mig till slutet av feb. Kul ^^
Jag har en gammal inflammation i muskelfästet i högerarmen sen några år tillbaka. Utläkt men kan kännas av under perioder när jag lägger mycket tyngd på armen. Sen vi började med mockningen så har den slagits upp och värker som bara den varje morgon nu. Får även känningar under ridningen ibland. Min tanke är att gå till läkaren och få ett intyg på detta så att jag kan lämna stället direkt.
Jag är inte den som säger upp mig ena dagen och sticker den andra. Men de har ingen som helst förståelse när vi missar en häst. När vi påpekar att det är många hästar på bara oss 2. De tog 10 dagars semester och ordnade inte äns någon ersättare. Där stod vi. Vi har alla fodringar varje dag också.
Nu känns det bara som att om jag stannar längre så kommer jag aldrig mer vilja jobba i ett stall igen. Och då har jag ändå tackat ja till ett annat stall..
Kan tilläggas att folk har kommit och gått otroligt mycket på detta stället.
Hur hade ni gjort? (Har kommit på ett sätt hur jag kan konfrontera dom om min häst utan att den andra tjejen får skit, hon har för övrigt sagt upp sig idag också)
Jag vill härifrån idag. Har redan fått en ny anställning som beridare på ett tävlingsstall. Problemet är att de säger att de enligt lag kan behålla mig till slutet av feb. Kul ^^
Jag har en gammal inflammation i muskelfästet i högerarmen sen några år tillbaka. Utläkt men kan kännas av under perioder när jag lägger mycket tyngd på armen. Sen vi började med mockningen så har den slagits upp och värker som bara den varje morgon nu. Får även känningar under ridningen ibland. Min tanke är att gå till läkaren och få ett intyg på detta så att jag kan lämna stället direkt.
Jag är inte den som säger upp mig ena dagen och sticker den andra. Men de har ingen som helst förståelse när vi missar en häst. När vi påpekar att det är många hästar på bara oss 2. De tog 10 dagars semester och ordnade inte äns någon ersättare. Där stod vi. Vi har alla fodringar varje dag också.
Nu känns det bara som att om jag stannar längre så kommer jag aldrig mer vilja jobba i ett stall igen. Och då har jag ändå tackat ja till ett annat stall..
Kan tilläggas att folk har kommit och gått otroligt mycket på detta stället.
Hur hade ni gjort? (Har kommit på ett sätt hur jag kan konfrontera dom om min häst utan att den andra tjejen får skit, hon har för övrigt sagt upp sig idag också)