Väntar tillökning :)

C

Chebban98

Är så himla glad. Hade iväg vår kisse nu på parning hos en stilig Norsk skogskatt (dock utan stamtavla). Själv är hon blandning bondkatt/skogis.

Efter bilresan och nya miljön trodde jag att hon skulle avbryta löpet och att allt var i onödan.
Så pratade jag med tjejen som äger hanen i tisdags och hon sa att hon börjat löpa igen! :bump: Dagen efter så hade dem gjort de 2 ggr medans hon var därute!!! Så sjukt kul :D:D

Nu är hon här hemma igen och kurrar som aldrig förr o är jättemysen, Så nu väntas de för fullt på att tiden ska gå så vi kan få se tecken på ifall det gömmer sig nåt där inne :p

Tänkte ha detta som en uppdateringstråd hur det går för henne.

Mamma
17987570.jpg

17987573.jpg

Pappa:
17987569.jpg

OBS, vill inte ha någon dissussion om att inte avla på katter som inte är renrasiga. Vi ville ta en kull på vår kisse och sedan stelerisera.

Sv: Väntar tillökning :)

Tänker inte kommentera, men är pappan verkligen renrasig? Han ser inte ut som en skogis tycker jag.
Men i vilket fall: Snälla, dubbelvaccinera och sälj kattungarna för en bra summa. Inga 100-kronorskatter va?

Japp, han är ren skogskatt.
Såklart att dem ska vaccineras o avmaskas innan leverans. Syftet med parningen är inte heller att tjäna pengar o sälja, utan jag har 4 st som redan är aktuella och vill ha kattunge, då inom mina närmaste kontakter. Bl.a. min mamma. Jag bryr mej inte om pengar i de fallet för jag vet att dem kommer till bra hem. Jag tänker inte tinga bort fler innan för jag har ingen aning om det blir 1 eller 7 kattungar. Men det får jag ju ta då. Och se va priset blir då. Men då ungarna är 75% skogisar kan man ju ta mer än en 100-lapp.

Lite fler bilder på blivande pappan :) (jättedåliga, jag vet :( )

17990264.jpg
17990324.jpg
17990323.jpg

Nä, till folk du känner är det en sak. Men ta närmare tusenlappen för dom andra. Dels för att få tillbaka vaccinationskostnader mm och dels för att statuera exempel. Även huskatter ska kosta.

Håller helt med dej! Det är de vi har tänkt.

Är egentligen fel att ta kull när det finns så många katter som behöver hem, jag vet. Men då mammas kisse gick bort bestämde jag mej att hon skulle få en unge av min katt som hon avgudar :)

Ska bli så himla spännande med kissungar :bump:

Jag lär nog uppdatera med bilder även innan dom ploppar ut :angel: (om de blir nåt vill säga)

Jag är så förväntansfull, och då är buke så bra så man kan få lite pepp och kunna dela sin glädje med :bump: mina nära o kära har snart skavsår i öronen av mitt tjat om kattungar :angel:

Hoppas av hela mitt hjärta att de blir nåt och att allt kommer gå bra sen :)

Här kommer en uppdateringsbild!

Det har gått snart 5 veckor sedan parningen! har gått lite segt och vi har varit osäkra på om det varit nå kissungar på väg. men hon äter MASSOR och jag har under dagen nästan sätt hur magen växer. :D

Så är det en liten bula på vänster sida av magen, fått för mig att det är nån liten unge :angel: (man ser bullen på bilden också) Men ibland ser man ju bara för att man så gärna vill se!

18683867.jpg

Vilka fina föräldrar :love: och hoppas du får fina kattungar :D och att allt går bra och att du hittar bra hem till alla kissemissarna :love:

Grattis vad skoj!!:):bump:

Min hona också hälften Norsk Skogkatt väntar förhoppningsvis tillökning med min renrasiga perserhane.
Problemet är att jag aldrig märkt att hon löpt så jag vet inte riktigt när det blir.

åh vad roligt så mysigt med kisseungar:D
jag väntar på kisseökning bara inom dagarna, hade gått 60 dar igår! så snart är det väl dags, men hon har inte börjat med bäddning eller så, lite orolig, blir första kullen:rofl:

Tack alla för kommentarerna, jaa de ska bli hur kul som helst!! Lycka till med era kissungar!! Jag är nervis redan nu och då äre ännu ett par veckor kvar. :angel: De är hennes första kull också. :)

Uppdatering;
Nu kommer kissungarna om ca 1 ½ vecka, magen växer så de knakar. Bifogar bild. På första tyckte jag redan då hon va jättetjock o de va väl för 10 dar sen. Lite skillnad va? :angel:

Nervööööös :)
19165280.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka