Väntans tider

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 387
  • Visningar Visningar 110 294
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Väntans tider

Hera skrev:
Hon Har FÖlat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FÖlis Är Fortfarande BlÖt Ocg GÖr Nu Stora AnstrÄngningar Med Att Resa PÅ Sig......

Brun Med En Liten StjÄrn, Precis Som Mamma!!!

ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!! :bump:

AM

Hera skrev:
Hon Har FÖlat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FÖlis Är Fortfarande BlÖt Ocg GÖr Nu Stora AnstrÄngningar Med Att Resa PÅ Sig......

Brun Med En Liten StjÄrn, Precis Som Mamma!!!

GRATTIS
Vad blev det ? hingst sto??
Är allt bra ??

ÄNTLIGEN, den mest efterlängtade fölungen har nu kommit till värden. Skynda med fler detaljer och bilder. Stort GRATTIS och jätte kram till dig.

Var och kollade kompisens sto nu i eftermiddag och det verkar som det är på G där också. Helt utslätad i juvret, mjölken stundom droppar för att sedan bara spruta. Hon ser heller ej längre högdräcktig ut. Massa slem och klet i rumpan. Hoppas på henne nu också.

Gud vad skönt! Har inte gjort nåt väsen av mig i tråden men ändå tittat in här av nyfikenhet varenda dag i evigheter nu.

Stort grattis!

Grattis!
Vad blev det?
Du kanske kan lägga ut lite bilder på underverket som vi alla har väntat så länge på?

Sist men inte minst, när du ser att allt är OK med mor och fölis, efterbörd, tarmbeck och ätande, så ska du SOVA SÅ GOTT!!!

IIIIIIIHH!!!!!! :bump: (Tårarna rinner på mig ) *GRATTIS* !!!!!!!!!!!!!! :banana: Visst är det en UNDERBAR känsla att få sitt första föl!!!!!!!!!! :love: TYPISKT att jag va på sjukhuset me pojken min och MISSADE din fölning!!! :crazy: ÄR JÄTTEGLAD FÖR DIN SKULL!!!!! Lycka till och ha en god fortsättning!!! :bow: *VARMA KRAMAR* :)

:bump: :bump: HERA :bump: :bump:
Vad GLAD jag blir, GRATTIS GRATTIS :love: :love: :love: .
Visste väl att mina muttringar skulle göra susen :angel: .

Lånar din knapp

Glömde att säga att jag hoppas du sover ordentligt gott inatt, och drömmer om din lilla fölis.

HERA!!!!!!

Så glad :bump: :bump: jag är!!

Hurra och jättegrattis, jättekramen, jätte av allting
:banana: :banana:

Äntligen är h*n här.
Du får kalla fölis för Moses, för h*n låtit dig vänta så länge.

Lycka till nu med :love:

Hör och häpna, det är ett litet stoföl.

Nu har hon varit uppe på benen och lyckats få i sig lite mat. Det var ju såååå svårt att hitta rätt. Stolta mamma visar gärna upp och verkar inte bry sig om att man är där och pillar.

Jag var med hela tiden. Hon har varit orolig i hagen hela eftermiddagen och juvret fylldes bara mer och mer. Jag han knappt ta in henne förrän vattnet gick.

Fölet låg helt rätt och hon reste sig några ggr. Jag fick göra hål i säcken då den inte sprack själv. Sen la hon sig givetvis och föla nästan intill väggen. Så jag fick dra lite i fölis, bara räta ut henne då det blev lite trångt med alla långa ben.

Husse lyckades komma hem mitt i fölningen och hann se sista biten av den. Efterbörden släppte efter knappt en halvtimma.

Hon är liten men verkar pigg än så länge. :love:

STORT GRATTIS!!!! :D
Har också följt tråden "på håll" och dagligen tittat in för att se om det blivit ngt föl ännu...
Måste kännas så härligt efter all väntan... och nu kanske du får sova lite oxå :smirk:
Nu vill vi se en bild på underverket... :banana: :banana:
MVH

GRATULERAR!!!!
Har som många andra följt din låååånga väntan så där lite i smyg,skönt för dig att den nu är över och att du nu kan få sova ut!!! ;)
Själv väntar jag på att min pålle ska sluta knipa, 338 dygn idag.... :angel: kan ju hoppas på att du och pållen får behålla rekordet på väntan... :p
MVH. Tessan

Grattis!!!!!!
Äntligen! :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
Som vi alla väntat!
Jag som var så besviken och trodde att jag skulle missa när jag åkte bort vecka 11.
Där lurade hon oss allihop många gånger i flera veckor.
Njut och sov sen så gott.

Äntligen, det var på tiden ju!!! Nu ska Hera få sova :banana:
Väntar på tråden "Fölet som kom till sist" så vi får följa din lilla dam!!!

Ett jätte stort GRATTIS och så väntar vi på bilder såklart!! :love:

Kul att det blev ett sto. Känns som det inte bara är ditt föl utan hela Bukes. Snacka om att din märr har hållit oss alla här på sträckbänken. Jätte grattis ännu en gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
464
Senast: Freazer
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu startar jag en dagbokstråd. För nu måste jag ha nånstans att skriva av mig, för att inte explodera av nervositet. Efter att ha...
Svar
17
· Visningar
2 393
Senast: saltakatten
·
Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
741
Senast: Freazer
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 262
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka