Säkert.Jag tror att det lika gärna kan verka i motsatt riktning, särskilt när det är så stor variation i vad vi betraktar som rimlig etikett och inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säkert.Jag tror att det lika gärna kan verka i motsatt riktning, särskilt när det är så stor variation i vad vi betraktar som rimlig etikett och inte.
Du håller alltså inte med om att värdinnan ska ha mat kvar på tallriken till alla ätit upp, eller vad svarade du på trådstarten?
Ja, jag kan bara referera till mina egna sällskap...
Ursäkta men vad vill du? Duger inte mitt svar då ignorera det!
I en sån situation tycker jag nog att man ska göra allt för att gästen ska känna sig bekväm, välkommen och omtyckt. Det måste ha varit en ganska pressad situation för en 17-åring. Tänker jag.Men ser du inte skillnaden mellan att träffa svärföräldrarna för första gången och att äta en middag med folk som man känner väl?
Håller med. Dock kan jag ärligt säga att jag nog inte hade tänkt att någon skulle vilja att jag också hade haft mat kvar på tallriken. Innan denna tråden hade jag inte ens funderat på att just det skulle göra någon obekväm.I en sån situation tycker jag nog att man ska göra allt för att gästen ska känna sig bekväm, välkommen och omtyckt. Det måste ha varit en ganska pressad situation för en 17-åring. Tänker jag.
Håller med. Dock kan jag ärligt säga att jag nog inte hade tänkt att någon skulle vilja att jag också hade haft mat kvar på tallriken. Innan denna tråden hade jag inte ens funderat på att just det skulle göra någon obekväm.