Sv: vännerlistan?
gern skrev:
Vad är det som gör att du tycker att det känns opersonligt? Om du kommer på någon konkret förändring som skulle kunna göra forumet bättre kan du tipsa Gunnar om det. Om han håller med dig och ändringen inte är för krånglig så för han säkert in den.
Precis så!
Den mesta tiden av förberedelser innan uppgraderingen lade jag på att försöka få med så mycket av informationen från det gamla forumet och från de andra delarna av Bukefalos. Aven nyhetssidorna, länksidorna, kalendern och galleriet är helt ny. En del tid lades även på att integrera dessa delar på ett bra sätt.
Alla dessa script är även nya för mig, jag har inte lärt mig allt i dem, jag känner inte till alla funktioner och har säkert inte ställt in allt på rätt sätt från början.
Jag tror på att det bästa sättet att bygga ett system likt detta är att lägga fram ett fungerande system, där det mesta man behöver finns med och fungerar. Sedan med hjälp av idéer och synpunkter från er förbättra det hela tiden.
Att försöka göra det helt färdigt innan och sedan vara ovillig att ändra på saker för att det är ju färdigt, fungerar inte så bra, inte med er i alla fall. Detta har jag lärt mig genom åren. :smirk:
Jag lyssnar på era synpunkter och förslag, alla kommer självklart inte genomföras, en del kommer det säkert dröja länge innan de blir verklighet och en del fixar jag så fort det bara går.
Jag har säkert redan genomfört ett hundratal små förändringar på det här forumet efter synpunkter från er.
En hel del av de synpunkter som fanns på det gamla forumet är också lösta genom det nya.
Jag anser att det här forumet är ett mycket bättre forum att bygga vidare på och än finns det en hel del förbättringar att göra.
Tyvärr är det väl så att många av klagomålen som kommit har rört sådana saker som faktiskt finns i detta forum, men länken till dem ligger på en annan plats, eller heter något annat, vilket gör att man inte direkt hittar den, eftersom man använt en annan typ av forum tidigare. Om man var helt ny användare av forum tror jag att det skulle vara lika svårt att hitta i det gamla som i detta nya.
Förslag om förbättringar mottages tacksamt