vanligt tränsbett på tävling?

linnsan

Trådstartare
får man bara ha ett vanligt tvådelat bett när man tävlar ugnhäst klasser för ponnys....om inte vilka bett får man ha eller kvittar det....

Sv: vanligt tränsbett på tävling?

ja, tränsbett får du rida på. Både två- och tredelade.
Tyvärr har jag inget tr här om vilken betsling som är tillåten på ponny. Men någon annan kan det säkert!

bra att man får rida på tredelade också ...vilket ja gör på min ponny .... det va min kompis som hade fått reda på att man bara får rida på tvådelat tränsbett....blev lite orolig eftersom att ja inte vill att det ska åka upp i gomen och trycka...:rofl: :bump:

har för mig att man inte får lov att använda pessoa, rakt och hackmore på en ungponny..fast man kan ju kolla upp det på ridförbundets hemsida

på ungponny får man ha:

Tränsbett (tvådelat) med parerstänger
Galoppbett (D-ringsbett)
Tränsbett (2-delat, lösa ringar)
Tränsbett (2-delat) med fasta ringar
Tredelat tränsbett. Mittersta länken ska vara rund. (Lösa ringar)

detta enl TR III mom 372

inga andra bett eller varianter av ovan nämnda är tillåtna

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 019
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka