Vanligt att gråta under graviditet?

Glimten

Trådstartare
Är ni många som grät mycket under graviditeten? Vet ni om det är vanligt att ligga hemma och gråta flera dagar i sträck? Eller är man oftast lycklig och glad?

Sv: Vanligt att gråta under graviditet?

Är ni många som grät mycket under graviditeten? Vet ni om det är vanligt att ligga hemma och gråta flera dagar i sträck? Eller är man oftast lycklig och glad?

Vanligt vet jag inte om det är men man påverkas nog olika av alla dessa hormoner... Jag grät massor. För allt och inget. Mest för inget...

Så det behöver alltså inte vara ett tecken på att man närmar sig en depression?

Nä, men kan vara. Är du nedstämd, eller har du bara lätt för att börja gråta?

Det är min bästa vän som jag är orolig för. Hon är väldigt nedstämd och gråter hela tiden och orkar inte träffa någon alls. Jag tänkte att det kanske är vanligt när man är så långt gången som hon är, hon har två veckor kvar. Jag är orolig för att det ska hålla i sig även när bebisen kommit. Det är därför jag undrar lite om det är något man ska vara orolig för eller om det är vanligt att det är så.

Jag tycker du ska vara lite vaksam, och om det inte släpper hyfsat fort, så hjälp henne ta kontakt med sin bvc-sköterska, eller mvc.
Prata gärna med hennes partner och berätta att du är lite orolig också.

Visst är man känslig, men så mkt att man stänger in sig är inte bra.

Jag gråter aldrig. Tills jag blev gravid. Då grät jag nästan nio månader i sträck.

Som här... fick fullständigt bryt till och med för att sambon inte ville köra inom på mcdonalds o köpa en hamburgare till mig (hade hela släpen olagligt lastad med boxinredning) o grät i säkert två timmar. Dock blev det bättre när det konstaterades att jag hade B12 brist, efter jag fått behandling mot det känns det mycket bättre :) Man kan bli deperimerad av det. Vaksam är aldrig fel att vara om det inte känns bra i magen!

jag har nog inte ändrats så mycket, jag gråter inte mer än förut iallafall!
kan däremot känna mig jävligt känslokall emellanåt :p tänker då främst på filmer som folk säger är så hemska (precious, remember me etc) jag var liksom inte ens i närheten av att gråta när jag såg dom! :p

fast jag vet ju inte heller om jag skulle ha gråtit om jag såg dom som ogravid ;)

Det är nog vanligt att man gråter lite lättare och oftare. Jag är mest arg hela tiden. Det sägs att om man väntar en tjej så gråter man och är det en kille är man argsint (olika hormoner). Jag väntar en kille och har tyvärr varit ganska så argsint av mig, väldigt jobbigt faktiskt.
Det är nog ändå bra att du har lite koll, en del gravida blir ju deprimerade.

haha jag väntar också en pojke och jag har också blivit mycket argare! speciellt nu i tredje trimestern.
det är fan påfrestande att känna sig rabiat och det går ju liksom inte över i en handvändning heller... :(

Det är nog vanligt att man gråter lite lättare och oftare. Jag är mest arg hela tiden. Det sägs att om man väntar en tjej så gråter man och är det en kille är man argsint (olika hormoner). Jag väntar en kille och har tyvärr varit ganska så argsint av mig, väldigt jobbigt faktiskt.
Det är nog ändå bra att du har lite koll, en del gravida blir ju deprimerade.

Det stämde inte på mig. Jag grät men fick en pojke.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 675
Senast: MML
·
Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Humla
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 694
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 084
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar