Sv: Vanlig ridhäst verses islandshäst?
Men jag tror också många gånger det beror på att mycket färre halvblod rids lika mycket ute i skog och mark som islänningar. En islänning som rids 80% av tiden i ridhus blir nog också mer rädd för småsaker ute. Tror jag.
Men visst; islänningar är generellt mer coola, framförallt vid hantering enligt mina erfarenheter.
Jag håller nog med.OlleAtlas skrev:Fast så där generellt tycker jag att färre islandshästar blir påverkade av soptunnor, brevlådor. nya vitsippor, osv. Fler halvblod jag ridit har skyggat för grejer och för ljud. Sen har jag ridit underbara stabila trygga halvblod och även träffat mer nervösa islandshästar. Individprocentuellt tror jag att islänningen tillhör de coola raserna.
OA
Men jag tror också många gånger det beror på att mycket färre halvblod rids lika mycket ute i skog och mark som islänningar. En islänning som rids 80% av tiden i ridhus blir nog också mer rädd för småsaker ute. Tror jag.
Men visst; islänningar är generellt mer coola, framförallt vid hantering enligt mina erfarenheter.