Vänja vid bilen

Sv: Vänja vid bilen

Gör så, när ni sitter där inne kan du ju kanske leka med honom. Men en av hans leksaker:)

Svarar till alla: Tack för alla tips som ni har delat med er av. Att lyfta in min hund i bilen funkade utmärkt. Han tog så småningom godisen inne i lastutrymmet och märkte att allt som hände var att man får godis och sen får hoppa ned. Efter några stycken inlyftningar hoppade han till slut in självmant och fick rostbiff och beröm som fick himlen att ramla ned. Har provat att stänga luckan, första gången blev han ängslig men sen gick det bra. Vi åkte en liten sväng och tog en rolig vinterpromenad. Verkade ej så orolig under färden. Efteråt vågade han fortfarande hoppa in i bilen av sig själv så total panik kan det inte ha varit.

Tack vare era användbara tips är vårt problem nu på god väg att lösas på bara några dagar :bow: :bow:

Vad roligt att de fungerade tipsen, inte för att jag gett några men alltid kul att höra att det har gått framåt.

Lycka till!

Javan

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 721
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 423
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 047
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama