Vänförfrågan från chefens fru....

Jag säger nej tack till arbetskamrater som vill bli min vän på Fb, av den anledningen att jag inte vill skylta offentligt med vad jag jobbar med (vilket en del av mina arbetskamrater gör, och då vill jag inte bli förknippad med dem). Jobb är jobb och fritid är fritid.

Ska jag ha vänner på fb, så vill jag nog ha något "gemensamt" med dem. Intresse (av något slag där man känner igen sig i statusarna och kan bolla, peppa o fnissa emellanåt), spel (har rensat ur några spelvänner i spel jag inte kör längre), eller att man umgås o har trevligt i vanliga fall. Inte bara "slentrianvänner" för skvallerkäringar och "nyfikenhetens skull". Det har varit lite för rörigt för det, även om skvallerkäringarna sprungit in i tegelväggen, då jag försöker sopa framför egen dörr så gott det går.

Så cyniskt. Själv lägger jag till vänner på FB för att jag tycker att det är roligt med härliga vänners uppdateringar i mitt flöde och för att jag tycker att det är ett roligt sätt att hålla kontakt med en massa människor jag förmodligen inte hade haft regelbunden kontakt med annars.
Det finns vissa saker i mitt liv och min vardag som jag inte KAN dela med vissa andra och som "inte hela världen" någonsin ska se, dessutom har jag en ganska liten men tight bekantskapskrets och har inga planer på att utöka den med mer än kanske nån enstaka till.

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 181
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 136
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 024
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 747
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama