Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Finns det några generella bestämmelser om huruvida man får rida i vandringsleder eller inte? Vem ska man annars prata med för att få reda på hur det ligger till vid en specifik led?
Vad jag har hört så får man inte rida på vandringsleder! Kan till ochmed bli böter tydligen... (vet inte hur sant det är)
Här ute där jag bor så är det vi ryttare som ridit upp stigarna genom årens lopp i skogarna.
Och nu när dom har blivit vandringsleder åt stadsbor som vill komma ut och promenera och samtidigt sno vår svamp! Man får rida brevid leden men inte direkt på vad jag förstår.
Och, givetvis gäller den generella allemansrätten. Man får INTE förstöra, så man ska INTE rida på stigar och leder när det är blött, tjällossning och risk för att stigar och leder ska ta skada. Men DET förstod ni säkert själva.
I Örebro finns det något som heter Fritidsförvaltningen... fd Fritid T-Län... Kika in på "din" kommunsida, så hittar du säkert något som passar. Annars brukar växeltelefonisterna vara väldigt serviceminded om de inte tuggar tuggummi och filar naglarna...
Jag trådkapar lite lite grann (eftersom det nästan är samma fråga, men bara nästa).. Hoppas det är okej
Vem är det som ansvarar för att ridstigar och vandringsleder är framkomliga? (som nu efter Per) Kan man ringa och gnälla på kommunen för att det inte går att ta sig fram på de stigarna som är avsedda för ridning iom att man inte enligt kommunen, får rida på andra stigar.. Eller får man bara hoppas på att dom nån gång i framtiden kommer flytta på träden?
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Hästnyheter Jag har också cyklat mycket och håller inte med. En häst förstör inte en hårdgjord grusväg, speciellt inte om den är såpass hård och fri...
Hästnyheter Minskade kostnader för att börja tävla och enklare för föreningar att arrangera tävling. Det är några av nyheterna som Tävlingssektionen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.