Vandring på brattforsheden.

PIRU

Trådstartare
Jag och lillebror tog med oss Piru och Jääkäri ut på en 3 dagars vandring på brattforsheden. Helt underbar tur med riktigt fin natur.

Vi gick långa stunder efter den slingrande lungälven som flyter fram som en orm i den gammla skogen.

Piru fick bara bära en halvdag detta år för jag tycker han börjar bli gammal så får ungtuppen slita istället.

Jääkäri som i normala fall är en flamsig grabb som ska springa över allt går helt in i sin som roll som packåsna och blir väldigt ordningsam.

Lederna på heden är både bra uppmärkta och bra broar och vindskydden är kanon . Alltid ved i dom o.s.v. Så Brattforsheden är en led för både nybörjare som den mer erfarne vandraren.

Lite bilder från turen.

DSC_0024.jpg

Som sagt broarna är fina.

DSC_0025.jpg

DSC_0026-1.jpg

DSC00007.jpg

Man måste bära pinne trots man har packning :-)

DSC00002.jpg

Lillebror med Jääkäri. Lillebror har alltid varit rädd för Jääkäri för han har sett han i action några gånger men denna helg kom dom verkligen varann nära så nu har det släppt.

DSC00034.jpg

Piru trött efter bärt sista delen dag 2 så han vilar sig lite i solen.

DSC00025.jpg

Brasan värmer gott när kvällningen kryper på.

DSC_0018-1.jpg

Lillebror skulle inte frysa under natten :-)))

Sv: Vandring på brattforsheden.

Två bonusbilder från en välavslutad vandring. Otroligt väder och bra sällskap så påskhelgen var kanon.

DSC_0032.jpg

DSC_0027.jpg

Men vilket underbart område! Var ligger det?

Det finns ett Brattfors i Västerbotten också, men jag antar att det inte är samma :D

Ser ut som du haft en genomhärlig påskhelg, fina bilder. :)

/C

Tack

Ja det var verkligen en toppen tur. Kan verkligen rekommendera denna led för dom som skulle vilja vandra i mellan sverige. Härlig tallhed och gå på med bra uppmärkta leder.

Tack

Ja det var verkligen en toppen tur. Kan verkligen rekommendera denna led för dom som skulle vilja vandra i mellan sverige. Härlig tallhed och gå på med bra uppmärkta leder.

I mellansverige bor jag och inte finns det så trevliga skogar här!

Såg verkligen ut att vara kalasnatur att vandra i:)
Vovvar och folk såg trevliga ut med...
Måste nog ta och kolla upp ev vandringsleder häromkring, skulle vara kul att hitta på nåt sånt med vovvsen:laugh:

Gud vilka mysiga bilder,vilken fin miljö.. Å riktigt kul å se de 4 benta :) Skulle va toppen att åka iväg så där i några dagar.....

Liknande trådar

K
Övr. Hund I helgen drog vi iväg med packning och hundar för en tur i Värmlands djupa skogar! Piru var 1:a dagens trogna bärare. Med lugn, om än...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 182
Senast: Krasux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka