Helgens vandring med hundarna

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Krasux
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 4 182
Sv: Helgens vandring med hundarna

Du och jag Johanna ( vi fixar barnvakter nästa höst ) och drar till fjälls med hundarna :D

Jag ser dock att vi har lite olika krav på packningen :rofl: Aldrig att jag skulle släpa med mig en hel flaska KETCHUP! Men jag är fostrad att packa minimalistisk packning...

Vi köpte en liten flaska i alla fall. :D

Jag ser dock att vi har lite olika krav på packningen :rofl: Aldrig att jag skulle släpa med mig en hel flaska KETCHUP! Men jag är fostrad att packa minimalistisk packning...

Ketchup och starksenap är ju ett måste på natten när grillkorven kommer fram.

hellre bär jag så axlarna blöder än o inte få med allt det goda. Det är ju det som är poängen.

Vilken härlig vandring och vilka härliga bilder! Det där ska jag göra någon gång också. Jag har bara vandrat dagspass än så länge med min råtta.

Då hade jag hellre packat en liten plastburk eller två. Men jag har ju jobbat på fjällstation i många år så jag är lite skadad. Då pratar vi inte kullarna i södra Norrland...

Då hade jag hellre packat en liten plastburk eller två. Men jag har ju jobbat på fjällstation i många år så jag är lite skadad. Då pratar vi inte kullarna i södra Norrland...

Vandra 14dagar i fjällen runt kebenekaise hade med en hel flaska där med.
Kan bara inte vara utan Ketchup (världens bästa krydda) Som sagt jag bär hellre ihjäl mig än o missa nåt som är gott.

kl

Gud vad avensjuk jag blir, vill också fara ut och vandra.
Tyvärr har man ingen vän med samma intresse :(

Måste bara fråga, hur stor del av kroppsvikten bär hundarna? Ser ut att vara väldigt fulla väskor bara :p

Vad kul för er!:banana:
När blir det röllop i rappan då?

kl
Måste bara fråga, hur stor del av kroppsvikten bär hundarna? Ser ut att vara väldigt fulla väskor bara :p

Piru bar ca 10kg då han är mer erfaren o starkare pga av ålder fick han bära lördagen packning.

Sen var det första gången Jääkäri bar klövjeväska så han fick bära ca 6kilo.

Kan garantera att Krasux inte frös i min famn i sovsäcken :D

Naaaaw, en liten romantiker trots allt:D Grattis till er båda! Och det såg ut att ha varit en underbar helg med fint väder och allt!

Ska försöka locka med mig pojkvännen på en en fjällvandring i sommar, men han är en liten gnällfis så vi får väl se om det blir lika romantiskt:angel: (Och för skåningar så är fjällen tillräckligt exotisk än att traska i nån skog som aldrig tar slut:p )

Åhhh vad jag blir avundsjuk! Det där såg ju helt underbart ut :bump:. Måste vara riktigt kul för hundarna också att se något helt nytt :idea:. Det där måste jag göra någon gång :d.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund

Hästrelaterat

Tillbaka