vändningsförsök? oron växer...

S

strösslet

var i dag hos doktorn på förlossningen för att kolla läget på den lilla.. såklart har han inte vänt sig :( men fick se honom på ultraljud och han levde rövar den lilla token :) Dr sa att ja har mycket fostervatten, att han lättare "simmar" tillbaka till fel läge :/

jag undrar om någon har varit med om vändning? oavsett om de lyckats eller inte..
jag ska in i morgon bitti igen 8.40 och vända.. så fruktansvärt nervös :O tänk om den lille ligger som han ligger för att det är något fel, och så tvingar Dr runt honom .. :O

kan ni inte beskriva hur det gick till, hur ni kände, hur Dr var mot er, om de lyckades eller inte m.m m.m ?

det kommer bli ännu en sömnlös natt :/

kram till alla!:love:

Sv: vändningsförsök? oron växer...

Har inte varit med om någon vändning utan vill bara önska lycka till. Det komme säkert gå bra ska du se.
Som jag fattat vid vändning så ser de på UL under tiden så att de ska se så allt går rätt till. Rätta mig någon om jag är helt ute o cyklar nu. Min som jag har i magen nu lågpå tvären för några veckor sen men har nu lagt sig till rätta.

Många kramar från Storvik

Min syster var inne för att vända sin tös. Vad jag mins tyckte syrran att det var obehagligt när de försökte vända busfröet som låg där inne samt lite nervös då en vändning kan göra så att allt sätter i gång och bäbisen vill komma ut. Nu lyckades de inte vända på busfröet så hon fick senare förlösas med kejsarsnitt.
Jag tycker inte du ska vara orolig, läkaren vet vad h*n gör. Varför inte dela med din oror till din läkare så kan du säkert få förklaringar på allt och slipper vara så orolig när de ska försöka vända bebisen.

Jag gjorde ett vändningsförsök för 9 veckor sedan, som inte lyckades. Blev förlöst med snitt.

Liksom du var jag nervös innan, men konstaterade för mig själv att de gör sånt här då och då och vet vad de gör. Dessutom så var de noggranna och förklarade alla steg.

Vi var också in på morgonen, jag på fastande mage. Till att börja med så fick vi komma in på en sal och prata med en BM som skulle vara med, och hon gick igenom med oss vad som skulle hända. Via UL såg de efter så pyret inte hade vänt sig sen senast.

Eftersom hon ännu låg med huvudet upp så kopplades jag in på ett CTG. I en halvtimme mätte de pyrets hjärtljud och ev. sammandragningar. Fick en kanyl i armvecket som förberedelse.

Eftersom CTG var OK gick de vidare med vändningsförsök. De var två som skulle försöka vända. Till att börja med kopplades CTG't bort, huvudänden på sängen sänktes något så jag låg i nerförsbacke och så fick jag Bricanyl i kanylen. Effekten märktes snabbt genom att jag blev lite yr och fick hjärtklappning. Tyckte inte att det var så obehagligt.

Så snart medicinen verkat påbörjades vändningsförsöket. Bebis rumpa lyftes upp ur mitt bäcken samtidigt som de försökte "putta" bebisen i en framåt-kullerbytta. Jag tyckte inte det gjorde ont men det stramade en del i huden eftersom de trycker på den. De sa också att kändes det mycket obehagligt eller att det gjorde ont så skulle de avbryta försöket.

Hela vändningsförsöket tog ca 15 min, och lyckades som sagt inte. Kopplades åter till CTG för att se hur bebis mådde efter försöket. De kan bli lite stressade. Låg i CTG ca 1 timme efteråt. Vår bebis var inte stressad och ingen förlossning hade startat i o med vändningsförsöket, så sen fick jag frukost av dem.

För mig var vändningsförsöket 15 minuter lätt obehag och absolut inget att oroa sig för. Kan utan problem göra om det. Lycka till i morgon, jag är övertygad om att du kommer klara det lätt som en plätt, oavsett om det lyckas eller inte. Försök att slappna av bara, så gott det går när någon knuffar på dig :)

jag har också gjort vändningsförsök och min erfarenhet är ungefär det samma: obehagligt men uthärdligt. Inte heller här lyckades det av lite olika anledningar men bebisen var det inget fel på.

Läs i din andra tråd så ser du vad jag skrev om vändningsförsöket!

Läkaren och personalen var TOPPENbra! Det gjorde för ont och gick inte att vända vårt barn. Läkaren förberedde mig på smärta, men sa också att "om det gör FÖR ont så säger du ifrån" och det var vad som hände.

Jag föddes med sätesbjudning på 70-talet. Då var det inte frågan om nån vändning inte! Så min stackars mamma fick snällt klämma ut mig med rumpan först. Visserligen stod det ett helt team läkare redo för akut kejsarsnitt. Men ut kom jag o har väl sedan dess gjort allting tvärtom i hela mitt liv... :D

Var glad att de åtminstone försöker vända rätt barnen idag. ;)

hejsan alla! nu har ja varit på förlossninge och försökt göra en vändning, men misslyckades, ont gjorde det kändes som han nöp mig i skinnet nå så fruktansvärt... men men misslyckades iaf.. den 20 april blir det kejsarsnitt iaf :) Så då kommer min lillskrutt ut :)

tack alla!!

hejsan alla! nu har ja varit på förlossninge och försökt göra en vändning, men misslyckades, ont gjorde det kändes som han nöp mig i skinnet nå så fruktansvärt... men men misslyckades iaf.. den 20 april blir det kejsarsnitt iaf :) Så då kommer min lillskrutt ut :)

tack alla!!

Du ser, du klarade av det ändå! Det kommer gå prima att få ut bebis! Visst känns det lite konstigt att redan nu veta att den 20 april för resten av era liv kommer att vara en speciell dag; ert barns födelsedag!?

Lycka till med snittet, det kommer gå bra...

tack alla!!

För mig så kändes det som en antiklimax på något sätt. Plötsligt så visste man nästan på minuten exakt när den lille/lilla skulle komma ut. Lite tråkigt att missa själva väntan på förlossningen och överaskningsmomentet men vi får ta igen det nästa gång......:D

Håller tummarna för dig. 20 april är ju snart!

Mvh

Tora

ja allt kommer gå tok bra :) och tack tack alla :) nu kommer man gå på nålar fram till dagen innan :O mycket ja kommer få sova då INTE hehehe :D

åhh vad jag längtar :)

kramar

Jag var faktiskt himla lugn och bekväm med att få ett exakt datum, men dagen innan och samma dag önskade jag att jag inte hade vetat vad som komma skall ;)

By the way, jag är gammal Gävlebo jag med ( utflugen till Götet ) :D

tack alla!!

Samma födelsedag som min son, och Hitler(som en vänlig själ talade om för mig på BB)

Calazirya hej du gamle Gävlebo :) *vinka* kan dock förstå att du är utflugen härifrån ;) gävle är väl inte mycket att hurra för :D

Millus: jo min karl berätta de för mig igår :O lite snopet... men tack o lov så är hitler död :P så han räknas inte:D

Haha vi ska faktiskt återvända nu i höst/vinter, har inte bott i Gävle på flera år så jag saknar faktiskt staden och min familj/vänner :)

Jag ville inte vända på min lilla när jag var gravid.

Födde min son i säte... det funkade bra det med! :laugh:

Jag ville inte vända på min lilla när jag var gravid.

Födde min son i säte... det funkade bra det med! :laugh:

Min bästa kompis födde sin dotter i säte, gick jättebra! Men jag har full respekt för de som inte ens vill försöka....Och som i mitt fall, läkaren rekommenderar kejsarsnitt, då gick i alla fall inte jag emot rekommendationen!

//millus- vars dotter vägde 5160g före beräknat datum och hade nog haft runt 6 kilo som födelsevikt vid vag förlossning

nu har han kommit :D skrev en ny tråd :D:D

Liknande trådar

S
Gravid - 1år hejsan! va hos BM i dag för att kolla hur lilla pyret låg, (är i vecka 35+5) såklart så låg han fel :( fick tid hos en läkare nästa...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 134
Senast: strösslet
·
Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka