Van vård???

M

Medea_1

:cry: Jag sköter en häst åt en tjej han har sår på benen som HON säger att det har han haft över ett år han blev verkad för ca 6 mån sedan fik dra av skorna för hov väggen växte runt skon! väger ca 150-200 kg för lite och konstant svullen i två ben men vill inte ta ut veteriner för det är dyrt! är detta misshandel det tycker jag!!!

Sv: Van vård???

Kan du SE revbenen på honom? Ring djurskyddsmyndigheterna om du tycker att det är djurplågeri.

Ja det är som att spela harpa!!! revbenen syns och han ser ut som en avdankad vinthund!!!

Ring då i morgon! Vissa hästar kan vara smala utan att må dåligt, men för mig är det enkelt att se om det är vanvård genom att titta på revbenen. Syns de är det något fel. Sedan kan det vara så att hästen är sjuk så att ägaren inte kan hjälpa det, det vet jag inte, men om du anmäler så lär det i alla fall utredas.

Ring till din kommun. Be att få prata med miljö & hälsoskydd. Dom kopplar dig till en djurskyddsinpektör. Vill du vara anonym så får du vara det.

*tror att jag lånar knapp, svarar nog på nåt annat inlägg än det jag från början tänkt :rofl: *
fast e det inte så att många fullblod (ex) är otroligt svåra att hålla i hull utan att det egentligen är något fel på dem?? vet ju inte om det är just ett fullblod det här handlar om men men... är ju tråkigt om någon åker på en anmälan i "onödan"... fast bara det med hovarna får mig att rysa i hela kroppen... va det verkligen så länge så är det ju VERKLIGEN nåt som inte stämmer... iof tycker jag själv att det känns som år mellan varje skoning trots att det aldrig varit mer än 8 veckor :crazy: ... vad tycker de andra i stallet??
äsch nu låter det säkert som att jag håller min häst dåligt och att jag inte tycker d e nåt fel i å missköta djur öht, men så är absolut inte fallet! :bump:
vet bara att man själv (OM man har OTUR) kan råka i en ganska tråkig sits om man anmäler och det inte va nåt fel, eller om djurskyddsmyndigheterna inte kan göra något (vilket de i alldeles för många fall tyvärr inte kan :cry: )

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 769
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ställde mig på vågen häromdagen. ... (Tänk att en sådan liten handling kan få såna följder...) Det visade sig att jag hade gått upp...
2
Svar
29
· Visningar
5 249
Senast: Bulldoozer
·
Hästmänniskan hej, jag har lånat ut min tävlingshäst till en fodervärd under en tid då jag inte har möjlighet. Fodervärden är en av mina bästa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 981
Senast: Boj
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka