Sv: Van Damme

Jag har förstås svårt att tro att man i självaverket backade med bilarna.
Det skulle innebära att du "stelopererat" dragbilen och trailern.
Man kan inte backa rakt och framförallt inte i de hastigheterna med en trailer.
Uppenbarligen KAN man det med Volvos Dynamic Steering :D

Jag blev faktiskt rörd av filmen när jag såg den första gången. Över hur fint filmen var gjord, hur duktig van Dame är, musiken och dom fina lastbilarna :love:

Tja, om du kollande ordentligt så kör lastbilarna baklänges, den gör det hele dubbelcoolt :D. Den ena har ju ett släp eftersig och den som förflyttar sig utåt är bara en lastbil utan släp vilket är lättare att backa än ett med släp.

Vilken har släp efter sig? kört videon på repeat och ser bara två vanliga volvo lastbilar

Jag blev faktiskt rörd av filmen när jag såg den första gången. Över hur fint filmen var gjord, hur duktig van Dame är, musiken och dom fina lastbilarna :love:

Jag också! Jag har sett den flera gånger eftersom jag är så grymt fascinerad över vilken fantastiskt bra reklamfilm de lyckats få till. Inte minst om man tänker på hur det ser ut på papperet.

"Jo, vi tänkte göra ett klipp där van Damme går ner i split ståendes på backspeglarna på två lastbilar som kör isär. Baklänges. Mot soluppgången. Med Enya sjungandes i bakgrunden."

O_o

Ja, jag med! Och jag var helt övertygad om att den var fejk -så bra kan ju inte nån vara.

Den imponerade stort på mig faktiskt, och det gjorde van Damme också. Tror det är för att det är nåt så sårbart över vad han gör, ingenting som i alla fall jag kopplar till den vanliga machostilen i reklamer.

Tack! :bow: :bow: :bow:

Jag ONSKAR att jag var halften sa atletisk som han ar. I min varld ar det verkligen nagot att beundra.

Dessutom stort coolt att Volvo fatt till en sa bra reklam.

KL

Jag tycker att reklamen är imponerande och vad jag förstår är den inte trickfilmad. Bilarna backar verkligen och syftet med filmen är, enligt eftertexterna i den, att visa just hur stabil styrningen blir i Volvos grymma lastbilar, även när man backar.

För mig får den en särskild dimension genom att det är just den numera medelålders van Damme som står där. På något sätt berör den, även om jag inte kan sätta fingret på vad det är.

Jag tycker också den berör på något konstigt sätt :) Trots att jag (mig veterligen) aldrig sett den här van Damme förrän nu, i den här reklamvideon. Kände inte ens till namnet när kollegorna på jobbet pratade om honom. Men har ser så himla sårbar ut trots sin stenhårda blick och alla muskler.

Jag blir också berörd av den! Den är verkligen riktigt bra. Volvos reklamer (både för lastvagnar och personbilar) skapar ett ha-begär, att vilja leva livsstilen de ofta visar upp. Viljan att vara där. Viljan att vilja äga en volvo... (för mig i alla fall).

Jag har alltid avgudat honom och HUUUUUUUUR sexig är han inte i "Universal Soldiers"? :love::d:love::d:love:

I reklamfilmen är han så extremt sexig och maskulin utan att vara macho, kan man vara sensuellt maskulin? O_o;) så är nog det ordet för honom där! WOW säger jag bara! :o:p:D

Jag tycker också den berör på något konstigt sätt :) Trots att jag (mig veterligen) aldrig sett den här van Damme förrän nu, i den här reklamvideon. Kände inte ens till namnet när kollegorna på jobbet pratade om honom. Men har ser så himla sårbar ut trots sin stenhårda blick och alla muskler.

Aldrig sett Van Damme :eek:?! Aldrig hört talas om the Muscles from Brussels?! Jag blir uppriktigt nyfiken på HUR man kan ha missat denna -80 (och lite -90) tals ikon :D?!?!

Nä jag hade aldrig hört/sett Muscles from Brussels :o De på jobbet var också förvånade. Har aldrig varit ett fan av actionrullar, kan det vara det? Har väl sett de mest klassiska men de äldre.. nope. Är överlag sämst på namn/ansikten på kändisar (skådisar främst, musikgenrer har jag mer koll på).

kl

Shit, jag blir verkligen imponerad! Läste artikeln i GP innan jag såg klippet och med vetskapen att det inte är trickfilmat så... wow!

Är nog lika imponerad av van Damme som av lastbilarna & förarna. :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 070
Senast: AraSlei
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 144
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: cassiopeja
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 488
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama